Anderholm skrev:
tydligen vill inte min trötta motor vara med längre så ett nytt roligare alternativ vore en LTT.
så ett stundande motorbyte är på gång dock är frågan vad behöver man göra för att få ner en B230FK från en 940?
är det mesta bolt on utom elen?
en regbesiktning borde väl inte heller vara något problem då det mesta i 745 från 1992 är tidig 940
tanken är att byta WG också så man får samma effekter som en FTT men de motorerna är hårdare körda enligt en vän på skoten så han tyckte att jag skulle köpa en lågmilad B230FK sen byta WG och tryckklocka
så hade man enligt honom exakt samma effekter som en FTT
en fråga jag funderat på är om man behöver en IC sitter det IC på LTT?
alla tips och svar är välkomna
Mvh Anderholm
-Wastegaten behöver du inte byta. Räcker med en tryckklocka från en FTT, en ställbar tryckklocka, "bricka" upp tryckklockans fäste eller "pystrimma". Ställbar tryckklocka är att rekommendera av dessa alternativ.
-Ja, det sitter IC på både LTT och FTT. Hoppa inte över IC:n utan montera en sådan och montera tryckrören.