* Motor Problem Astra Gsi

Azzliqr German Engineering
20 april 2007 · 71 Inlägg

Har en Astra Gsi med en c20xe. Felet är det att tomgången är väldigt ojämn pendlar mella 850 - 1100 . bilen brukar även "blödra" eller missa en hel del och ibland "tvär dör" den efter att man kört den varm. och då e det bara att starta igen så går den som den skall. MOTOR LAMPAN lyser hela tiden. Motorn är moddad med chip, filter o extraktorgrenrör. På Enems hemsida står det att man hellst skall öka soppa trycket efter dessa moddningar!? Har bytat lambdasond "var avbrott i den" samt termokontakt. Snälla hjälp mig hmm!

Mvh Andreas

Det är kul när det svänger!
--------------------------------------------------------------------------------
MilleN
20 april 2007 · 9 108 Inlägg

När motorlampan lyser har du någon felkod som ska läsas ut.. Då ser man exakt vad som är fel. Kan kanske bero på chippet, du kan läsa ut felkoder själv ganska enkelt, googlade lite och hittade denna felkodsguiden på CTS. Bygla mellan A och B i ditt fall.

Lycka till smile

Azzliqr German Engineering
20 april 2007 · 71 Inlägg

Okej tack för hjälpen! Ska se om jag hinner med detta i helgen !

Det är kul när det svänger!
--------------------------------------------------------------------------------
ghiarocket
20 april 2007 · 39 Inlägg

jag hade precis samma fel på min corrado g60
det var givaren för motortempen som gått sönder = motorn trodde det var -36 grader så den fick max "choke/uppfetning" hela tiden

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang