Öppna ventiler i Volvo ABS pump på elektrisk väg?

JacobSoh
28 juli 2013 · 72 Inlägg

Abs pumpen på t.ex en 99ans V70 har ju ett antal ventiler som styrs via 12v' spolar. 10 ventiler sitter det på min ABS pump. (har inte en blekaste aning om de är tracs inblandat eller inte eftersom jag inte har den riktiga databoxen till pumpen)

Googla på följande data så ser ni hur pumpen ser ut.
Data på pumpen:
06540819000991
volvo 9472102
ATE 10.0204-0133.4
101592

Jag har en behållare med bromsvätska i inkopplad på ena inkommande kretsen och vill försöka få pumpen att pumpa ut ur någon utgång, som alltså ska gå igentligen till något av hjulen på bilen. Men jag vill kunna styra en/flera ventiler så oljan pumpas ut i bara EN utgång.

Så är det någon som vet vilka ventiler som skulle kunna öppnas, eller måste stängas kanske?

Har laborerat lite utan något resultat, genom att lägga på 12v på 3 spolar som sitter under en av bromsrörsutgångarna men det kommer igen olja. Har också provat med att polvända pumpen genom att byta plats på plus och minus.

Vilka spolar ska man lägga ström på??
De spolar jag har kommer igentligen från en annan abs pump och är lite grövre på diametern, så kan därför inte lägga på ström på alla ventiler samtidigt tyvärr, alltså öppna alla ventiler på hela pumpen samtidigt.

Jag tyckte de va logiskt att oljan skulle komma ut ur bromsrörsutgången som sitter rakt ovanför de tre ventiler jag provade att manöverera. Men tydligen inte.. gav inget resultat.

xXSammy
28 juli 2013 · 6 585 Inlägg

Har du bytt pump eller bara bromsvätskebyte?

De/Dem
JacobSoh
28 juli 2013 · 72 Inlägg

Köpte pumpen begagnad för ett hemmabygge, ej för original ändamål. Med ny bromsvätska också..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang