Servo volvo 940

okkar
2 mars 2006 · 694 Inlägg

Hmm har en liten fråga idag när jag åkte hem från skolan så började det skorra som fram när jag svängde lät som pumpen hakade sig typ.. sen precis när jag kom hem och skulle backa in i garaget så slutade servon fungera helt.. är det pumpen tro? och vad kostar en sådan i så fall? ungefär? och kan man köra med den ändå?
MVh oscar

Injen Husägare
2 mars 2006 · 268 Inlägg

har du kollat servooljan?

no turbo shit just real power
okkar
2 mars 2006 · 694 Inlägg

japp tittat detta.. fyllde även på lite.. men problemet kvarstår:S? hmm det skorar från pumpen med:S låter inget vidare alls..

Tonkpils blyfot
2 mars 2006 · 117 Inlägg

säker på att de e servopumpen...hade samma prob på en polares 940

okkar
2 mars 2006 · 694 Inlägg

va kostade en sådan? vet du det?

VolvoRicke
3 mars 2006 · 11 Inlägg

Hämta en på skroten kanske är lättast, börja ge HUTLÖSA pengar på en ny är nog inte värt det.. på skroten kan dom inte ta så mycket för en sån..

Ena Colaberoende
3 mars 2006 · 1 219 Inlägg

Min Farbror hade samma problem... Det är 2 rör som går till Servopumpen i metall och ett av hans hade spruckit. Byt båda. rören kostar inte mycket men bytet kan vara lite jobbigt. Kanske 2000 för allt. Minns inte riktigt.

/Ena

okkar
3 mars 2006 · 694 Inlägg

haha fyy fan var svettigt för några jävla rör.. haha kan ja klippa rämmen och köra utan;) är ju ändå bara en vinter bil:D haha

Mogge_83
3 mars 2006 · 137 Inlägg

Kanske en dum fråga?
Har du kollat så att remmen är spänd? (det samma funktion som på generator´n)

Brake em' down like a shotgun !!!
timpan_87
3 mars 2006 · 781 Inlägg

Har du en 940 som vinterbil? hum vinterbilarna här nera är 142 or och ford fieasta från början av medeltiden:P

men åter till frågan kollat oljan? fyll på sväng på hjulen full på sväng på hjulen ända tills det inte rinner ner en droppe till? börja den fungera då?

om nej? ja har den krabbat innan? man bruka ha problem ett tag å den bruka inte ge upp direkt.

probem kan va minsljud, trög ibland.. lätt ibland?

trökt så in i norden nu och svänga eller? annars är ju inte servon deffekt.

en pump på skroten kostar inte allt för mkt.. å nu snackar vi inte 1000 lappar men några hundra får du iallafall ge. brys på skrot och hur trevliga dom är..

servon börja krångla när bilarna börja närma sej 25000-30000 mil så har bilen gått långt så är det säkert den som behövs bytas.

har du inte tummen mitt i hand kanske du klara de själv.

Lycka till

Drönirettab
3 mars 2006 · 21 761 Inlägg

okkar skrev:
haha fyy fan var svettigt för några jävla rör.. haha kan ja klippa rämmen och köra utan;) är ju ändå bara en vinter bil:D haha

Då får du styrketräning iaf.

okkar
3 mars 2006 · 694 Inlägg

timpan_87 skrev:
Har du en 940 som vinterbil? hum vinterbilarna här nera är 142 or och ford fieasta från början av medeltiden:P

men åter till frågan kollat oljan? fyll på sväng på hjulen full på sväng på hjulen ända tills det inte rinner ner en droppe till? börja den fungera då?

om nej? ja har den krabbat innan? man bruka ha problem ett tag å den bruka inte ge upp direkt.

probem kan va minsljud, trög ibland.. lätt ibland?

trökt så in i norden nu och svänga eller? annars är ju inte servon deffekt.

en pump på skroten kostar inte allt för mkt.. å nu snackar vi inte 1000 lappar men några hundra får du iallafall ge. brys på skrot och hur trevliga dom är..

servon börja krångla när bilarna börja närma sej 25000-30000 mil så har bilen gått långt så är det säkert den som behövs bytas.

har du inte tummen mitt i hand kanske du klara de själv.

Lycka till

tack så mkt för all feed back.. har lokaliserat felet idag.. hehe såg en märklig olje pöl under bilen så skruvade ner skyddsplåten under motorn och såg att den droppa lite gulligt från ett rör som rostat av.. hehe men det är på det jävligaste stället som finns precis vid styr snäcka eller hur man sak förklara där sitter det 2 små jävliga rör och det ena var av.. förmodligen närjag råkade hoppa lite med bilen så gick det av...

hehe
och det verkar vara ett helvete att få loss.. hmm antar att dessa inte kan vara för dyra att köpa nya.. men är väl jobbet som är det meckiga.. men men ska man vara fin får man lida pin.. haha och klart en volvo 940 gl är en vinterbil.. eller iofs det var första bilen men blev till sist en vinterbil
Hehe hellre av åkt än från åkt ni vet:) så den har fått smaka på diket och lite allt möjligt gott:)

men ska försöka laga detta nu tror jag

VolvoRicke
3 mars 2006 · 11 Inlägg

okkar skrev:
haha fyy fan var svettigt för några jävla rör.. haha kan ja klippa rämmen och köra utan;) är ju ändå bara en vinter bil:D haha

Klipper du å kör utan å det är kallt lär du få ett helvete! körde utan pump å allt på min 240 man fick armmuskler av det vill jag påpeka! hoho.. annars kan du hitta dig från nån utan servo då är det en annan sak..


Köp på skroten om inte annat.. skulle jag gjort ^^

okkar
3 mars 2006 · 694 Inlägg

haha assåtongue kanske får peta upp dom pengarna ialf.. var ett rör som röstat av som en annan sa här.. eller hoppat av:P knäckts..

axie
21 april 2007 · 67 Inlägg

Har ett liknande problem. Började för något år sedan då det började skrika å gå tungt som fasen när man bromsade och svängde nästan full höger. Men det slutade efter ett tag men nu har det återkommit och det skriker så in i ****** och går jätte tungt att svänga.
Har kollat oljan och den är ok. Har inte kollat om nått rör är av men eftersom att den inte tappar olja så borde det ju inte vara felet? Bilen har bara gått strax över 15k.

Volvo 945 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang