fynda på skroten?

Iggson
21 april 2007 · 55 Inlägg

Går det göra just nå fynd på skroten i form av stylingprylar så som grillar, ögonlock, kjolar osv? alla bilar är ju inte totalsmällda så nått borde man väl kunna hitta, men hur står sig priset på sådana beg prylar på skroten jämnfört med att handla nytt?

index
21 april 2007 · 658 Inlägg

Kan man göra, inte jättevanligt att sånt sitter kvar och det gäller att vara först till kvarn, såna saker går rätt fort åt

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
STriiiker
21 april 2007 · 609 Inlägg

Fynda gör man bäst om man själv får springa o slita o dra på skroten.. tyvärr så är det inte så uppskattat på de flesta ställen. . . men snacka om att kunna göra fynd..

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 april 2007 · 13 749 Inlägg

det gäller jhu att känna dom som har skroten för att man ska kunna lyckas göra fynd

själv lyckades jag hitta en 16V maskin till min golf som kostade typ nada i pengar smile iof ingen styling
men en hel del grejer har jag hittat som är lite udda till min golf
då har jag iof fördelen att polaren brukar jobba där till och från så man har helt fria händer på gården smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
dusty Living in the fastlane
22 april 2007 · 2 616 Inlägg

muppet skrev:
Fynda gör man bäst om man själv får springa o slita o dra på skroten.. tyvärr så är det inte så uppskattat på de flesta ställen. . . men snacka om att kunna göra fynd..

oj vilka hemska minnen jag har från de sen ung tongue jag och en kompis tykcte det var roligt att gå och ta delar från bilar från skroten dock visste vi inte att det sprang omkring en hund på gården så när vi kanske vart där 10 gånger på ett halvår så kommer en hund och jagar oss då vart man lite rädd tongue

Sandman
22 april 2007 · 873 Inlägg

Fynda...?
Tycker inte det går ihop med skroten så bra numera.

Jag upplever att de flesta skrotar nuförtiden har ungefär samma priser på prylarna vart man än kommer, kontakt sinsemellan.
Och med de löjligt upstissade priserna är det ofta inte många kronor man behöver lägga till för att få en helt ny del. Urlöjligt.

Sedan de här nya skrotarna i privat regi. Annan grej där men lite samma sak i praktiken.
Ofta enhetspris på prylarna. Vilket innebär att du kan göra enorma fynd om du lyckas hitta något kul, annars kanske att du betalar lite väl mycket om du råkar äga en billig dussin bil. Men lite enklare att göra en realisering på ett sådant ställe för det mesta.
Åter igen kanske billigare att köpa nytt om de håller på sitt fasta pris.

Tycker det jämnt är billigare att köpa nytt med tanke på vad du får för pengarna.
Och då köper jag hellre nytt eller begagnat av privatperson.
Skrotarna vill ha fantasipriser.

Stylingprylar vad jag sett plockas ganska fort från bilarna. Antingen av ägaren innan de kommer dit eller av någon personal. Det som är kvar är fula saker, värda mindre än orginal eller spräckta kjolpaket/liknande.

Jag har slutat kolla, köper nytt direkt.

Don't get mad, get even.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang