Motorbyte El härva.

funkyslayer
16 april 2008 · 18 Inlägg

Hejsan har en 940 motor b200ft turbo alltså och styrenhet till motorn köpt av en polare alla kontakter sitter kvar på motorn men tjocka stammen som kommer från styrenheten e klippt sad så min fråga är om jag hittar en 740 med en hel kabel stamm kan jag ploppa i motorn i den 740n med min styrbox och spridare efter som att det är turbo spridare på den motorn ? om inte skulle det gärna va bra om jag fick lite svar på varförwink

moddning är inte ett problem big_smile och jag kan fixxa lmm som passar med inte heller ett problem..

Sharky
16 april 2008 · 10 287 Inlägg

Då måste du hitta en 740 med LH 2.4.
Tänk även på att turbospridarna är lågohmiga och kräver förkopplingsmotstånd.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
funkyslayer
16 april 2008 · 18 Inlägg

Vilka Volvosar har LH 2.4 då??? och vilket motstånd är det då? för min b200ft sitter orginalspridarna (turbo spridare) redan på motorn måste jag i med mera motstånd? vad händer annrs?

funkyslayer
17 april 2008 · 18 Inlägg

sad

Sharky
17 april 2008 · 10 287 Inlägg

V v läs reglerna för forumet och följ dom!

§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Göran
Moderator

funkyslayer skrev:
sad

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
17 april 2008 · 10 287 Inlägg

Jag är dålig på när lh2.4 kom i Volvo 740 men i alla fall 90 års modell har lh 2.4. Annars är det lätt att se då insprutningsboxen för lh2.4 har ett 35 poligt kontaktdon.

Utan motståndet - som sitter orginal på vänster innerskärm på turbo - så bränner du boxen om du kör med lågohmiga turbospridare.

Notera också att vissa boxar har utgångar fäör styrning av elkylfläkt och dessa utgångar är inte nödvändigtvis kopplade exakt lika på alla boxar.

/Göran



funkyslayer skrev:
Vilka Volvosar har LH 2.4 då??? och vilket motstånd är det då? för min b200ft sitter orginalspridarna (turbo spridare) redan på motorn måste jag i med mera motstånd? vad händer annrs?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
volvo-martin94
20 augusti 2013 · 8 Inlägg

Tjena. Jag har en 740 GLT 90a med org b230f motor i, där jag har slängt ner en b230fk motor ifrån en 940 turbo.
Jag har kvar kabelhärvan ifrån f motorn och jag körde med org bränsle samt tändningsbox. Tills en dag då bränsleboxen brände för mig.
Jag slängde i en chippad bränslebox, bytte till röda spridare ifrån en saab 900 turbo då f motorn som sagt saknar spridarmotståndet och jag fick höra att det skulle funka utan motstånd med såna spridare, det funkade igen en dag. Nu brände jag även den boxen hmm. Har fixat nya boxar nu som ska passa ihopa men jag känner mig inte så sugen på att slänga i dem o kanske bränna dem med,  jag vill vet vad som kan va felet till brända boxar?..
Tacksam för svar om någon varit med om liknande?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang