Volvo 850 -96 konstigt ABS-fel

MT-Adam
29 augusti 2013 · 272 Inlägg

Hej!

ABSen funkar precis som den ska när man kör, men ibland när man stannar, tex vid ett rödljus så kan ABS lampan tändas helt plötsligt. Startar man om bilen slocknar inte heller lampan, utan den måste stå ett tag för att ABSen ska börja fungera igen. Har märkt att det händer lite oftare när man drar handbromsen, tex när man ska hämta posten. När bilen är i rullning tänder sig dock lampan ALDRIG!

Kan tillägga att styrenheten är öppnad och 2 lödningar är omgjorda, kan inte se att några andra är dåliga. Ena kransen vid hjulet är lite rostig, de andra är superfräscha

MT-Adam
29 augusti 2013 · 272 Inlägg

Hoppsan, nu felpostade jag nog hmm Går det att ändra det eller flytta sin tråd?

Zwudda Refined
29 augusti 2013 · 1 770 Inlägg

MT-Adam skrev:
Hej!

ABSen funkar precis som den ska när man kör, men ibland när man stannar, tex vid ett rödljus så kan ABS lampan tändas helt plötsligt. Startar man om bilen slocknar inte heller lampan, utan den måste stå ett tag för att ABSen ska börja fungera igen. Har märkt att det händer lite oftare när man drar handbromsen, tex när man ska hämta posten. När bilen är i rullning tänder sig dock lampan ALDRIG!

Kan tillägga att styrenheten är öppnad och 2 lödningar är omgjorda, kan inte se att några andra är dåliga. Ena kransen vid hjulet är lite rostig, de andra är superfräscha

Jag har haft exakt samma fel som du beskriver, och vid båda tillfällena har det varit boxarna som varit kassa lödningar i.
Är du helt säker på att de du har lödat blev bra gjort? Och du är säker på att inga andra lödningar var dåliga?

MT-Adam
29 augusti 2013 · 272 Inlägg

Okej å fan!
Haha nej det är jag verkligen inte, ser ut som bara faan om jag ska vara ärlig!... ^^

Kanske lika bra att försöka få tag på en ny box då? Finns på skroten, eller någon här som säljer kanske? Förresten vet du om vilka årsmodeller som passar?

Lazurblau_Metallic
29 augusti 2013 · 127 Inlägg

96-97 bör du nog hålla dig till
men bästa är att du går efter nummret på styrenheten

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang