Antisladd lampan lyser BMW 520 e39 2002

DeKey Glidare
31 augusti 2013 · 133 Inlägg

Hej på er alla. Vi har en BMW 520 e39 2002. Antisladd lampan lyser konstant. Ingen annan lampa lyser. ABS:en fungerar som den ska men tyvärr är det full vrid på bakhjulen konstant. Jag läste lite angående sensorn som ska sitta under sätet men hittar inget sådant under min stol. Jag är tacksam för lite vägledning. Mvh/ John.

BMW M3 Cab "BLACK ANGEL" (2002)
Cyklop
31 augusti 2013 · 1 277 Inlägg

ta in den på felkodsläsning helt enkelt, risken finns att nåt som heter styrvinkelgivare krånglar, då lyser antisladd men abs funkar. åk till närmsta mekonomen eller autoexperten då dom är relativt billiga på felkodsläsning, iomed att din bil är en 02 så har du obdII

DeKey Glidare
1 september 2013 · 133 Inlägg

Kan mekonomen läsa av detta för att vi Var inne förut med en annan bil för avläsning av Abs och då kunde dem inte kommunisera med enheten. Styrvinkel givaren är det inte den som alla pratar om som ska sitta bakom ratten?

BMW M3 Cab "BLACK ANGEL" (2002)
Cyklop
1 september 2013 · 1 277 Inlägg

Det ska gå på mekonomen då jag själv har jobbat på en mekonomenverkstad, deras felsökningsprogram är förvånansvärt bra. Om man inte får kontakt med en viss styrenhet så kan det även vara ett krångel med bilen.
Ja den sitter bl a där på dom flesta bilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang