Vad e detta för del ?

RaggarsvinJKPG
29 augusti 2013 · 15 Inlägg

Vad e detta för elektronisk del ?. Vad har den för funktion ?. Jag har markerat med rött runt delen så ni vet vilken del det gäller.

http://i1299.photobucket.com/albums/ag69/Seikoman87/ssssssssskkkkkkkkkkkwwwwwwwwwwwww_zps0d4d1ddd.jpg

Volvo 944-866 POLIS "Volvo 940 Turbo Polis" (1994)
fax110
29 augusti 2013 · 344 Inlägg

"trigger givaren" skulle jag ha kallat den..

henke_99 Offroad Racing
29 augusti 2013 · 3 122 Inlägg

Kärt barn har många namn... Men vevlägesgivare (vevaxellägesgivare) är nog det mest korrekta. Oavsett namn så är dess funktion att tala om för datorn vilket läge vevaxeln har, och sen håller den i sin tur koll på hur ofta mätpunkterna passeras för att hålla koll på tändning, varvtal osv.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
RaggarsvinJKPG
3 september 2013 · 15 Inlägg

henke_99 skrev:
Kärt barn har många namn... Men vevlägesgivare (vevaxellägesgivare) är nog det mest korrekta. Oavsett namn så är dess funktion att tala om för datorn vilket läge vevaxeln har, och sen håller den i sin tur koll på hur ofta mätpunkterna passeras för att hålla koll på tändning, varvtal osv.

Tack för upplysningen, den var jävligt svår mojängen att få loss den var fast limmad med loctite. Jag vill ha reda på vad den långa elkabeln är kopplad till ett relä eller går den till datorn ?. Jag har en bmw till en 520 som jag har problem med mätartavlan la utav så jag har inget resultat ifrån bensin,vatten,varv hastighetsmätare det enda som fungerar e belysningen e mätaren kass ? mätarställning när den la utav 54000mil. Finns det någon typ av långtidsbatterier i mätartavlan ?

Volvo 944-866 POLIS "Volvo 940 Turbo Polis" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang