Effektökning Audi S4 2.2t

VWiktor Proffsig amatör
9 augusti 2013 · 91 Inlägg

Tjena, håller på kika på en s4 2.2t 229hk 1993a. Ägaren påstår att den är chippad till 280hk med revo chip. Han påstod att det inte skulle kännas om man inte laddade 1.5 bar.
En annan fundering jag har är hur man skulle kunna få ut runt 350hk. Antar att större turbo, rs2 grenrör, spridare och en riktig mappning skulle göra sitt. nån som har koll på hur mycket effekt motorn håller med oöppnad?
/ VWiktor smile

Så länge det är dyrt är det bra!
wickzell
9 augusti 2013 · 13 Inlägg

Vi har kört cirkus 400-450 hästar i en s4 helt oöppnad smile CP-S grenrör, holset hx40, 630cc spridare, vems sprut och 3" hela vägen från turbon. Var väldigt snällt mappad tändning också så fanns mer att hämta smile
500 hästar håller dom nog för oöppnade men då med en riktigt fin mapp, annars är det nog lätt att saker börjar ge sig vid den effekten.

Edit: Angående chip och så! Skulle enligt uppgift sitta ett "300"hk chip i den s4an. Installerades vems och gjordes en ordentlig mappning innan det byttes turbo osv och jag kan säga att den gick betydligt mycket bättre än med Chippet! Sen så är 300 ganska Max vad originalturbo och spridare räcker till smile

Senast redigerat av wickzell (9 augusti 2013)

VWiktor Proffsig amatör
9 augusti 2013 · 91 Inlägg

wickzell skrev:
Vi har kört cirkus 400-450 hästar i en s4 helt oöppnad smile CP-S grenrör, holset hx40, 630cc spridare, vems sprut och 3" hela vägen från turbon. Var väldigt snällt mappad tändning också så fanns mer att hämta smile

Och det höll? vad körde ni med för ladd då? smile

Så länge det är dyrt är det bra!
wickzell
9 augusti 2013 · 13 Inlägg

Höll skitbra smile 1.8 laddades det om jag inte minns helt galet!

lollipopper
5 september 2013 · 23 Inlägg

Håller för mer också, en polare kör runt 700whp med org kolvar dock h-profil stakar.

Mitsubishi Evolution 3 "lilla röda" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang