Supran startar inte

antee- Supra
9 september 2013 · 110 Inlägg

Tjena.

Införskaffade mig en supra för nån vecka sen. Enda som återstod var mappning. Sagt o gjort. Körde iväg och mappa den en vecka efter köp. Allt rulla väll på hyffsat. Lyckades bänk den till 560hk på 1,15 bar. Sen var det paus. Bilen rullades ut för en elektriker skulle komma till. När bilen skulle in igen hade den blödrat till och dött på tomgång. Sen dess har den inte startat. Baksmäller och blöddrar till när man kirrar på starten så verkar sjukt eftertänd. Nån som har en aning om vad det kan vara? Kollade triggergivaren igår när den var ute och den ger utslag. Ska dock testa mäta triggern när den sitter i. Kanske kan vara triggerhjulet som lossnat eller vredit sig? Tycker det borde bankat om det lossnat

Motorn ska vara renoverad och lungt inkörd i 200mil enligt förra ägaren så förutsätter att allt är spännt med moment och seriöst gjort.

Nån som har en annan ide?

Tacksm för hjälp

meatos
9 september 2013 · 424 Inlägg

Dra ur din hks tändförstärkare och försök starta. Tror det är den som brunnit upp.

antee- Supra
9 september 2013 · 110 Inlägg

meatos skrev:
Dra ur din hks tändförstärkare och försök starta. Tror det är den som brunnit upp.

Det låter från den samt att jag har gnista på spolarna. Ska jag ändå testa?smile

MVPerformance
9 september 2013 · 755 Inlägg

har du nå soppa fram till motorn?

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
meatos
9 september 2013 · 424 Inlägg

antee- skrev:

meatos skrev:
Dra ur din hks tändförstärkare och försök starta. Tror det är den som brunnit upp.

Det låter från den samt att jag har gnista på spolarna. Ska jag ändå testa?smile

Det skadar ju inte att testa brukar sitta men en snabbkontakt så bara att plugga ur.

antee- Supra
9 september 2013 · 110 Inlägg

MSpader skrev:
har du nå soppa fram till motorn?

Japp. Blöta stift. Som sagt den baksmäller när man kirrar.

meatos skrev:

antee- skrev:

meatos skrev:
Dra ur din hks tändförstärkare och försök starta. Tror det är den som brunnit upp.

Det låter från den samt att jag har gnista på spolarna. Ska jag ändå testa?smile

Det skadar ju inte att testa brukar sitta men en snabbkontakt så bara att plugga ur.

Ok ska se. Tack

MVPerformance
9 september 2013 · 755 Inlägg

nästan lite som om stiften är dåliga med tanke på att han inte vill tända soppan, antingen hks modulen som är lite dålig som inte orkar förvandla strömmen eller stiften/kablarna

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
Janneutanb
9 september 2013 · 7 272 Inlägg

Låter lite som triggerfel och med tanke på svaret på Ppf så hade jag kastat ur den befintliga elen och dragit nytt ordentligt.

BKM
9 september 2013 · 38 Inlägg

Kolla kontakterna till spolarna. hade en som strula och den ville inte starta..

Mazda 323 F "Nya grupp E bilen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang