Sjunkande varvtal Volvo V70 2,5T - 04

adde34
12 september 2013 · 33 Inlägg

Hej igen
Nu är felet äntligen hittad och nästan åtgärdat. Efter så mycket letande, rengörande av vevhusventilationen och gas spjället samt avgas sysstemkontrol och solenoid, har varvatlen åkt upp till 700 rpm men brummande inne i kupén fortsätter. Det hörs även kontstigt ljud under huven när man gasar.
Allt detta kom p g a övre motorfäste, bussningen som jag nyligen bytt. Köpte polyuretan bussning ( gulfärgad ) som håller mycket längre men jäkla vibrationer fick jag på köpet. Höll på att bli tokig av alla vibrationer och oljud ,men snart byter jag den.
Om det är någon som vill ha den långvarande bussningen med vibrationer och oljud inne i kupén så får han den för halva priset wink

Senast redigerat av adde34 (12 september 2013)

volvonisse440 yrkeschaufför
12 september 2013 · 709 Inlägg

adde34 skrev:
Hej igen
Nu är felet äntligen hittad och nästan åtgärdat. Efter så mycket letande, rengörande av vevhusventilationen och gas spjället samt avgas sysstemkontrol och solenoid, har varvatlen åkt upp till 700 rpm men brummande inne i kupén fortsätter. Det hörs även kontstigt ljud under huven när man gasar.
Allt detta kom p g a övre motorfäste, bussningen som jag nyligen bytt. Köpte polyuretan bussning ( gulfärgad ) som håller mycket längre men jäkla vibrationer fick jag på köpet. Höll på att bli tokig av alla vibrationer och oljud ,men snart byter jag den.
Om det är någon som vill ha den långvarande bussningen med vibrationer och oljud inne i kupén så får han den för halva priset wink

Skönt å höra :-) å riktigt bra att du återkopplar med ett resultat! Vilket av grejjerna gjorde att du fick till det då? Jag tänkte mest på att många med liknande fel söker på google å hittar trådarna:-)

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
adde34
12 september 2013 · 33 Inlägg

Jo du, det var faktist inte jag som hittade felet utan en bilmekaniker men först har vi gjort allt detta innan han kom på det helt plötsligt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang