Huvudenhets val ! (Ös på ni lite brottom)

tsdi Egenföretagare
18 april 2007 · 2 496 Inlägg

Tjenare, min Indash Kina spelare har funkat ett tag nu, men lågnivån är lite pissig upptäckte jag idag när jag provade med en annan spelare.

Så jag tänkte införskaffa endel nytt !

Det jag kollat på är, dock vet jag inte om clarionen tar skivor, gör den det ? eller är det bara någonslags "kontroll panel"

Clarion VRX653R

http://www.discount-car-hifi.ch/shop/dbimages/vrx653r.jpg
http://www.discount-car-hifi.ch/shop/db … rx653r.jpg

Alpine CDE-9850RI

http://www.halfords.com/wcsstore/HalfordsConsumerDirect/images/catalog/400-334185.jpg

Pioneer DEH-P6900IB

http://img.hi-fi.ru/news/2006-12/pioneer_6900.jpg

Clarionen är väl den jag fastnat mest för eftersom jag har skärmar i nackstöden och dom kommer att bli obrukbara om jag inte köper en spelare som läser Dvd !, men hur tror ni det är med ljudet ?

"Systemskiss" av det jag har finns på bilder under "A4an"

Eller skulle ni sattsat på en billigare / dyrare, annan modell ?

Senast redigerat av tsdi (19 april 2007)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
18 april 2007 · 2 496 Inlägg

Nu vart jag väldigt osäker här ! (Clarionen) Det står att den är kopitabel med mp3 på price runners hemmsida, men det står ingenstans att det tar skivor / dvd osv..

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
peter_1976 JDM
18 april 2007 · 2 201 Inlägg

båda är ju bra stereo o hur mycket som skiljer i ljudet, vet jag inte, men har du tillräckligt bra högtalare så är det nog så lite skillnad så du skulle troligen inte märka det

tsdi Egenföretagare
18 april 2007 · 2 496 Inlägg

peter_1976 skrev:
båda är ju bra stereo o hur mycket som skiljer i ljudet, vet jag inte, men har du tillräckligt bra högtalare så är det nog så lite skillnad så du skulle troligen inte märka det

Mjo, så är det antagligen, sen är det en smaksak skulle jag tro, men hur är det med Clarionen ? någon som vet ? tar den ens Skivor eller är det bara en "kontroll panel" ?

Senast redigerat av tsdi (18 april 2007)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
peter_1976 JDM
18 april 2007 · 2 201 Inlägg

clarion är ju oxå bra o tror att det är samma sak som med det att jag skrev tidigare, tillräckligt bra högtalare så är det så lite skillnad från dom andra.

Schiller
18 april 2007 · 27 Inlägg

kör själv med en JVC spelare inköpt på brl.
Sök på JVC KDDV5302, har också två skärmar i nackstöden och det funkar kanon, riktigt bra ljud för en huvudenhet i den klassen med.

ludde__mannen draminbil.nu
18 april 2007 · 1 382 Inlägg

peter_1976 skrev:
båda är ju bra stereo o hur mycket som skiljer i ljudet, vet jag inte, men har du tillräckligt bra högtalare så är det nog så lite skillnad så du skulle troligen inte märka det

jagskulle tippa på att det är värt om smile
ju sämre högtalare desto mindre skillnad..

Kettunen
18 april 2007 ·

Clarion!

silverbird
18 april 2007 · 666 Inlägg

peter_1976 skrev:
båda är ju bra stereo o hur mycket som skiljer i ljudet, vet jag inte, men har du tillräckligt bra högtalare så är det nog så lite skillnad så du skulle troligen inte märka det

Lite väloptimistisk där va, asså huvudenheten gör storskillnad för hur högt/väl ljudande man kan spela me resten av systemet.... innan hade jag en clarion steri, kommer inte ihåg vad den hett men dålig var den iaf, för den distade vid säg 60% av min pioneers max volym, så nu kan jag spela min pioneer utan att det distar till 100%...

men sånna saker som EQ, filter osv skiljer stort mellan spelare, tänk på vad du ska ha spelaren till och prioritera därefter, ska du kolla på DVD film, så bör du givetvis fundera på att åtsidosätta ljudkvaliten för filmen

jag kan inte utala mig om dessa spelare eftersom jag inte vet hur bra de är osv... men spelarna skiljer sig åt, åk till brl, känn, spela och pilla på steriona och kännefter vad som känns bäst för daj

//Silver

pr0bz
18 april 2007 · 163 Inlägg

Jag har
Pioneer DEH-P6900IB. Fungerar perfekt i mitt system, har allt förutom 5V lågnivå och tidkomp. Riktigt fin display.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 april 2007 · 13 787 Inlägg

pioneer hela dagen har testat dom mesta

allt ifrån dåliga jvc till deras värstingar
clarion,sony osv både lite sämre och värre modeller

och enda jag kommit fram till att pioneerna låter alltid bäst

kör själv med en gammal 9400 gamal sak men fungerar super med tids komp osv
innan den hade jag en 6800 och rent allmänt gällande pioneer är att dom har nästan alltid väldigt bra inbyggda filter även på budget modellerna

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
tsdi Egenföretagare
19 april 2007 · 2 496 Inlägg

Är det verkligen ingen som har några av spelarna / vet något ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
gurenius
19 april 2007 · 1 631 Inlägg

Jag gillar ju inte spelare med inbyggd skärm. Blir alltför dyrt om man ska ha nåt som är bra. Så Clarion går bort för mig.

Valet mellan Alpine o Pioneer är lätt för mig. Alpine! Gillar ljudet och inställningarna bättre. 9850:an har väl inbyggd iPod-styrning har jag för mig så med en iPod Video borde du ha bild till skärmarna bak också...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
skånefisken
19 april 2007 · 99 Inlägg

ja ska inhandla ny nu i dagarna eftersom dom snodde min å ja e klart inne på den pioneer spelaren du har på bild. Ja komemr nog köra på den iaf, tycker den levererar bra ljud å de får ju anses som viktigast

freddeboyen
19 april 2007 · 106 Inlägg

jag har en JVC KD-DV6202 tar nästan allt fungerar skit bra.

En bild
http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … ts_id=5662

tsdi Egenföretagare
24 april 2007 · 2 496 Inlägg

Det vart pioneern tongue kommer nog på torsdag (längtaaar) med ipod adaptrer å playstation till blir det nog skitbra smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang