Larmet tjuter när jag blinkar

Chros87
15 september 2013 ·

Tjena!
Exakt så är det, när jag är ute och åker och ska blinka så tjuter larmet så fort jag börjar blinka, och slutar så fort jag slutar blinka?

Samma sak när jag låser och låster upp bilen!
Direkt när blinkers blinkar så tjuter de tongue

Detta kom från ingenstans, var ute och åkte och fundera vad i helsike ljudet kom ifrån!
När jag blinkade andra gången fattade jag att det var från min bil!

Bilen är en BMW 330Ci -02 med original larm (låter illa som F*N) haha

Är det någon som kan ha minsta lilla aningen om vad detta kan vara? Det kan väl ändå inte vara så simpelt att batteriet är dåligt laddat? (har inte laddat det pga att jag inte hittat på laddaren ännu så köper en ny i veckan) smile

Så för att inte alla andra bilister ska bli förbannad på mig för att jag inte blinkar så vill jag gärna lösa detta problem smile

Alla tips är välkomna! smile
Ha de gött! smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 september 2013 · 14 058 Inlägg

Chros87 skrev:
Tjena!
Exakt så är det, när jag är ute och åker och ska blinka så tjuter larmet så fort jag börjar blinka, och slutar så fort jag slutar blinka?

Samma sak när jag låser och låster upp bilen!
Direkt när blinkers blinkar så tjuter de tongue

Detta kom från ingenstans, var ute och åkte och fundera vad i helsike ljudet kom ifrån!
När jag blinkade andra gången fattade jag att det var från min bil!

Bilen är en BMW 330Ci -02 med original larm (låter illa som F*N) haha

Är det någon som kan ha minsta lilla aningen om vad detta kan vara? Det kan väl ändå inte vara så simpelt att batteriet är dåligt laddat? (har inte laddat det pga att jag inte hittat på laddaren ännu så köper en ny i veckan) smile

Så för att inte alla andra bilister ska bli förbannad på mig för att jag inte blinkar så vill jag gärna lösa detta problem smile

Alla tips är välkomna! smile
Ha de gött! smile

Inte tror jag det är batteriet om det är bilbatteriet du menar. Jag tror förr på nån glappkontakt eller kortslutning i nåt som tillhör larmet. Nåt relä eller nåt sånt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
JFfoto
15 september 2013 ·

Kortslutning som sagt, kan ge alla möjliga roliga elfel smile Kolla jordpunkter och diverse kablar som kan ha med larmet och blinkersna att göra.

Expoze
15 september 2013 · 2 024 Inlägg

Jag skulle nog gissa på att något är knas i larmboxen.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang