Sätta in en turbo i bilen

Koniiz
17 augusti 2013 · 118 Inlägg

it_mutt skrev:

Koniiz skrev:
Här har du en schysst instruktionsvideo på hur man slänger på en turbo!

https://www.youtube.com/watch?v=vFwdmrEqFkM

Se om du hittar någon instruktionsvideo om hur man läser igenom trådar innan man postar när det ändå rotas på youtube.

Haha tagga ner kompis! Läste trådstarten och killen undrade ju om det är möjligt att slänga på en turbo i hans bil, i filmen jag länkade har han svaret med en gnutta sarksam? Allt är möjligt med lite våld och vilja. smile

Senast redigerat av Koniiz (17 augusti 2013)

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.
it_mutt Avstängd
17 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Koniiz skrev:

it_mutt skrev:

Koniiz skrev:
Här har du en schysst instruktionsvideo på hur man slänger på en turbo!

https://www.youtube.com/watch?v=vFwdmrEqFkM

Se om du hittar någon instruktionsvideo om hur man läser igenom trådar innan man postar när det ändå rotas på youtube.

Haha tagga ner kompis! Läste trådstarten och killen undrade ju om det är möjligt att slänga på en turbo i hans bil, i filmen jag länkade har han svaret med en gnutta sarksam? Allt är möjligt med lite våld och vilja. smile

Ja, och min " wink " kom inte med (mitt inlägg var då mest för att just länken till den var med några rader tidigare)

Våld, vilja och gott om pengar kommer man långt med/på

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Koniiz
17 augusti 2013 · 118 Inlägg

it_mutt skrev:

Koniiz skrev:

it_mutt skrev:
Se om du hittar någon instruktionsvideo om hur man läser igenom trådar innan man postar när det ändå rotas på youtube.

Haha tagga ner kompis! Läste trådstarten och killen undrade ju om det är möjligt att slänga på en turbo i hans bil, i filmen jag länkade har han svaret med en gnutta sarksam? Allt är möjligt med lite våld och vilja. smile

Ja, och min " wink " kom inte med (mitt inlägg var då mest för att just länken till den var med några rader tidigare)

Våld, vilja och gott om pengar kommer man långt med/på

Haha kul att någon annan tänkte på samma klipp, synd man inte hann först bara! lol

För att tillföra något vettigare till tråden kan jag skriva till TS att det oftast är att rekommendera att köpa en bil där det sitter turbo från början, det blir billigare och smidigare på alla plan med tanke på byggnadskostnad, besiktning, poliser och annat tjafs. smile

Senast redigerat av Koniiz (17 augusti 2013)

Alla ska haft en volvo 740 en gång i livet.
För då kommer man till himlen.
För då har man haft sitt helvete här i livet.
Goos
18 augusti 2013 · 29 Inlägg

Man kan alltid snika på en turbo på en helg om man har grejer hemma wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265344

Jeep Cherokee "RyssJeep" (1993)
JoeyJ
23 augusti 2013 · 502 Inlägg

ett lite mer seriöst tips tongue

http://youtu.be/vUKgKtMXec8

Teki
19 september 2013 · 11 Inlägg

Ärligt talat fattar jag inte vart alla får dethär 20-30 papp snacket ifrån. Ja visst om man ska ha 200-300% effektökning visst. Bara för att det är möjligt betyder väll det inte att han ska ha smidda kolvar och hårdare ventilfjädrar och fan hans moster. Med lite sunt förnuft kan NÄSTAN alla sugmotorer turbokonverteras med en riktigt fin effektökning. Om killen frågar om man kan sätta in en turbo i bilen så är det väl rimligt att han inte vill bygga en ny motor. Det är inte helt omöjligt att utföra även om man inte vet allting från början. Har inlett ett eget bygge och inköpslistan ligger på 7500kr med en saab snurra och då har jag extraspridare liggande.

jonTe
20 september 2013 · 5 710 Inlägg

Teki skrev:
Har inlett ett eget bygge och inköpslistan ligger på 7500kr med en saab snurra och då har jag extraspridare liggande.

Ja men då är du ju inte färdig än wink

Min åsikt är såhär.
Om man inte vet hur man gör och inte kan gissa själv vad det kommer att kosta.....påbörja inte en sådan operation.

Vet man lite vad man gör, har tillgång till grejjer och bra kontakter när det gäller begagnade delar, svets, smide och kanske lite maskinbearbetning så visst. En konvertering behöver inte kosta en förmögenhet om man inte skall plocka så mycket effekt.

"Alla är vi nybörjare i början", jo men inled med något enkelt. att utföra en turbokonvertering på en bil som inte har turbo från början är för en nybörjare inte enkelt.
Risken är att man får ta hjälp och prislappen dansar iväg....eller att man river och aldrig får ihop det/blir färdig.

>>Linus1995, du skall oxo veta att man inte kan besiktiga en bil med turbo om den inte har det från början på ett lätt sätt.
Är du berädd på att byta motor eller riva hela turbokittet en gång om året inför besiktning?

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang