Ny koppling strular!

Bjompa
6 oktober 2013 · 26 Inlägg

Tjenare !
Jag har en subaru impreza GT-98 som jag nyligen har bytt koppling på då den var helt slut!
Men nu efter vi har bytt koppling så har bilen börjat vibrera kraftigt på dragläge så att typ hela chassit skakar!
vi har gått till en verkstad och dom sa att det skulle försvinna när man kört in kopplingen men jag har haft detta nu i 2 månader och märker knappt någon skillnad.
Om man grundgasar och bränner kopplingen så låter det inget utan detta är enbart på låga varv!

Någon som vet varför eller hur lång tid det tar för att den ska bli inkörd ?

Mvh TraXi

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
xXSammy
7 oktober 2013 · 6 582 Inlägg

Vad för koppling monterades?

De/Dem
KHRacing
7 oktober 2013 ·

jag har då aldrig kört in en ny koppling, bara gasat som vanligt.

om din gamla var helt slut ... hur såg svänghjulet ut? kollade du ens slitytan på svänghjulet ?

Richtenb
8 oktober 2013 · 1 365 Inlägg

Det är vanligt med eftermarknadskopplingar som är kraftigare att bilen hackar lite på dragläge. Så var det på GTO:n i ungefär ett år innan det försvann. (nytt svänghjul)

På min Mercedes varade det i ungefär en vecka innan det var helt borta, men då var det väldigt lite vibreringar och främst när man backade

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Bjompa
8 oktober 2013 · 26 Inlägg

Malheus skrev:
Vad för koppling monterades?

Jag lämnade in den till en polare som håller på med sånt och han sa att det va en större Sachs koppling som han satte i.

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Bjompa
8 oktober 2013 · 26 Inlägg

KHRacing skrev:
jag har då aldrig kört in en ny koppling, bara gasat som vanligt.

om din gamla var helt slut ... hur såg svänghjulet ut? kollade du ens slitytan på svänghjulet ?

kollade faktiskt aldrig svänghjulet ! ska göras !

Kolla gärna in mina bilar och betygsätt !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang