Val av grafikkort

Farfar77
11 oktober 2013 · 305 Inlägg

Min kompis använder sin 60 tums teve till datorn. Även till spela på.
Duger ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759548 till driva den bra?

Senast redigerat av Farfar77 (11 oktober 2013)

Fimp3n Random
12 oktober 2013 · 480 Inlägg

Är nästan skit samma hur stor tum skärmen är. Det är upplösningen på skärmen du ska kolla på när du väljer datordelar. Gissar på att den tvn har en upplösning på 1920x1080, Vilket är dagens standard på majoriteten av skärmar.


Men till din fråga. Ja det grafikkortet kommer räcka gott och väl till din kompis behov. Men tänk på att processorn, ram osv måste vara av liknande standard. Så att para ihop det grafikkortet med en Dual Core processor kommer inte göra så stor skillnad. Utan måste upp i Quad Core eller högre.

MVPerformance
12 oktober 2013 · 755 Inlägg

"att spela på" vad innebär det för spel? du kan spela vissa spel dugligt på det integrerade grafikkortet om man har ett sådant dvs. Sedan hur datorn mår i andra fall, om jag kan säga att grafikkortet kommer funka till hans användning kan jag inte svara på då jag inte vet hur starkt nät-agg eller datorn har.

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
Farfar77
12 oktober 2013 · 305 Inlägg

Ja han får klart i5 o nya delar samtidigt. Högre upplösning vet jag att det kräver mer.
Var lite osäker på storleken bara. Då kan man ju gå ner ett snäpp i pris.
Angående integrerade grafikkort, duger i bästa fall till surfa på.
Inget behagligt flyt ens i Tibia. Har testat!

Senast redigerat av Farfar77 (12 oktober 2013)

MVPerformance
12 oktober 2013 · 755 Inlägg

Farfar77 skrev:
Ja han får klart i5 o nya delar samtidigt. Högre upplösning vet jag att det kräver mer.
Var lite osäker på storleken bara. Då kan man ju gå ner ett snäpp i pris.
Angående integrerade grafikkort, duger i bästa fall till surfa på.
Inget behagligt flyt ens i Tibia. Har testat!

mitt rullar på ca 20-40 fps i wow tongue

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
13 oktober 2013 · 1 163 Inlägg

Farfar77 skrev:
Ja han får klart i5 o nya delar samtidigt. Högre upplösning vet jag att det kräver mer.
Var lite osäker på storleken bara. Då kan man ju gå ner ett snäpp i pris.
Angående integrerade grafikkort, duger i bästa fall till surfa på.
Inget behagligt flyt ens i Tibia. Har testat!

det där beror på... är det en ivy bridge så är det inte helt kass grafik ändå

~Andy~
Vett74
14 oktober 2013 · 437 Inlägg

Köp nya AMD r280x istället billigare och bättre prestanda än 7970 är i princip samma kort men med lite nya tweaks  smile
Sapphire r280x toxic oc har jag tänkt köpa inför bf4,överklockat kort från fabrik med rejäl kylning  smile

Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
BMW 525 (1993)
Farfar77
16 oktober 2013 · 305 Inlägg

Vett74 skrev:
Köp nya AMD r280x istället billigare och bättre prestanda än 7970 är i princip samma kort men med lite nya tweaks  smile
Sapphire r280x toxic oc har jag tänkt köpa inför bf4,överklockat kort från fabrik med rejäl kylning  smile

Okej får tänka på saken tongue räcker man har vatten kylning till allt så slipper man oljud o överhettning !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang