Hydralisk handbroms volvo 740

JohnJarnedal
22 oktober 2013 · 4 Inlägg

Hejsan, har en Volvo 740 som jag ska ha som lekbil och kom och tänka på hydralisk handbroms.
Jag vet att det inte går igenom besiktningen, men tänkte om man kunde ha kvar den vanliga vajer handbromsen och ha hydrauliska brevid om ni förstår vad jag menar.
Tror ni att bilprovningen hade klagat på det eller hade det varit grönt ?  Mvh John:)

MikkoHansen
22 oktober 2013 · 265 Inlägg

När jag va inne på Street performance i fredags hade dem en handbroms med spärr som verkar som en vanlig handbroms när du drar upp den. men sedan kan spärren förflyttas och du kan fritt dra handbromsen upp o ner utan att någon spärr måste tas bort.

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
KHRacing
22 oktober 2013 ·

GLÖM INTE BACKVENTILEN :-)

jag påpekar alltid detta - för om man inte har denna.
K A N det låsa upp sig i bromssystemet-.

Nej, jag säger inte ATT det låser upp sig - har aldrig heller sagt detta, utan bara att det K A N

Med vänlig hälsning Kristian

Senast redigerat av KHRacing (22 oktober 2013)

JohnJarnedal
22 oktober 2013 · 4 Inlägg

MikkoHansen skrev:
När jag va inne på Street performance i fredags hade dem en handbroms med spärr som verkar som en vanlig handbroms när du drar upp den. men sedan kan spärren förflyttas och du kan fritt dra handbromsen upp o ner utan att någon spärr måste tas bort.

Går den igenom besiktningen ?smile

KHRacing
22 oktober 2013 ·

Nej det gör den inte för den måste fortfarande kopplas in på det vanliga bromssystemet -eller att du monterar extra ok baktill. vilket du int eheller får göra rent lagligt sett

ang bes så. behåll den vanliga, o bara ta loss spaken på den hydrauliska under bes.

JohnJarnedal
22 oktober 2013 · 4 Inlägg

KHRacing skrev:
Nej det gör den inte för den måste fortfarande kopplas in på det vanliga bromssystemet -eller att du monterar extra ok baktill. vilket du int eheller får göra rent lagligt sett

ang bes så. behåll den vanliga, o bara ta loss spaken på den hydrauliska under bes.

Ah så du menar att sätta den hysraliska handbromsen lite käckt brevid den vanliga ?

KHRacing
22 oktober 2013 ·

Japps

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang