Bmw 320i Xenonkit

Rojjz
29 oktober 2013 · 33 Inlägg

Hej! Nu är det så här att jag bestämt mig att fixa xenon på hel och halvljusen till min BMW 320i 2004!
Det är helt vanliga halogenlyktor med reflektorer och jag har beställt 35w till halvljusen och 55W till helljusen från humanhabit.nu.

Var mer sugen på en 75W till min bil men de på mekonomen sa att det inte skulle fungera då jag har en 5A säkring som håller igång ljusmodulen i min bil, stämmer det att det inte går ?

Han på mekonomen nämnde även att jag behövde att ett motstånd till 55W på helljusen eftersom dem skulle gå över 5A, stämmer det också?

Är inte så kunnig när det gäller xenonljus och elektronik i bilen osv, men fråga gärna om jag glömt nämna något som kan vara relevant!

BMW 320D (2011)
BMW 320i (2004)
zshoe Kokar ris
29 oktober 2013 · 923 Inlägg

dina strålkastare är inte byggda för xenon då dom är reflektorer, detta kommer endast ge dig en dålig ljusbild och inte bättre ljus, köp begagnade xenonstrålkastare till din bil eller installera projektorer i efterhand, men strunta i raggarkitet

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Rojjz
30 oktober 2013 · 33 Inlägg

cenoxide skrev:
dina strålkastare är inte byggda för xenon då dom är reflektorer, detta kommer endast ge dig en dålig ljusbild och inte bättre ljus, köp begagnade xenonstrålkastare till din bil eller installera projektorer i efterhand, men strunta i raggarkitet

Vet inte om jag känner mig så sugen på att lägga ut 5-9 tusen för att fixa xenon som inte heller är lagligt

BMW 320D (2011)
BMW 320i (2004)
zshoe Kokar ris
30 oktober 2013 · 923 Inlägg

må så vara men du är tydligen sugen på att lägga pengar på något som kommer göra din ljusbild allt annat än bättre?

http://www.hidplanet.com/forums/showthr … stallation så här gör du utan att köpa ny lyktor, jag har själv samma projektorer installerade i mina strålkastare

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Gumartin
30 oktober 2013 · 287 Inlägg

Köpte 35w H7R till min, har reflektor också men R'et betyder att lampan är gjord för reflektorlampor och tar bort nästan allt som bländar,någon sköld på ovansidan typ.
Jag tycker att ljuset blev mycket bättre än original och ingen jag mött har varken blinkat eller klagat på att jag bländat dom smile
Så det går, om man köper rätt!

BMW 530D E61 "Bärs" (2008)
Audi A3 1.8T "Dahlbäck steg3" (1998)
sandzoo
30 oktober 2013 · 2 072 Inlägg

QuattroMartin skrev:
Köpte 35w H7R till min, har reflektor också men R'et betyder att lampan är gjord för reflektorlampor och tar bort nästan allt som bländar,någon sköld på ovansidan typ.
Jag tycker att ljuset blev mycket bättre än original och ingen jag mött har varken blinkat eller klagat på att jag bländat dom smile
Så det går, om man köper rätt!

precis gäller o köpa rätt.. blir ju aldrig som orginal.. men folk blinkar inte iaf wink

Sandzoo i da house
MammDiin
31 oktober 2013 · 2 019 Inlägg

cenoxide skrev:
må så vara men du är tydligen sugen på att lägga pengar på något som kommer göra din ljusbild allt annat än bättre?

http://www.hidplanet.com/forums/showthr … stallation så här gör du utan att köpa ny lyktor, jag har själv samma projektorer installerade i mina strålkastare

Helt klart bästa lösningen på nyare bilar med klarglas...

Värt att tänka på är att ''helljuset'' i bixenonprojektorerna inte är det bästa, men i detta fall så blir helljuset endast bättre när du även får helljus i halvljuset (om man inte monterar halvljus projektorer förstås).
Men om man endast har H4 (och monterar projektorer istället) så kan det vara värt att fundera på extraljus.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang