"skjuter i växlarna" nu lyser alla indikatorslampor och låser på 1växel citroen c5 -06 auto

ju11e
25 juni 2013 · 7 Inlägg

Hej!
Nu är det så att mammas bil (Citroen C5 Automat 06) har under en lång tid varvat och skjutit i växlarna, och nu så har den gjort det väldigt ofta.. och till sist så gick den på "nödsystemet" alltså den låste sig på en växel så man kan köra med den till lämpligaste platsen..

Vi har lämnat in den på verkstaden där de sade att det var någon kabelstam innan växellådan (kommer ej ihåg vad det heter) men det funkade typ 2km tills det blev som förr..

Så nu undrar jag om det är hela växellådan som är (snart) gången ? eller är det något annat som spökar ?

Mvh Julle

tror jag har postat rätt ?

Polo 6n2 01
1303s 73
Volkswagen 1303S "Baggen" (1973)
bronco_z
27 juni 2013 · 604 Inlägg

ju11e skrev:
Hej!
Nu är det så att mammas bil (Citroen C5 Automat 06) har under en lång tid varvat och skjutit i växlarna, och nu så har den gjort det väldigt ofta.. och till sist så gick den på "nödsystemet" alltså den låste sig på en växel så man kan köra med den till lämpligaste platsen..

Vi har lämnat in den på verkstaden där de sade att det var någon kabelstam innan växellådan (kommer ej ihåg vad det heter) men det funkade typ 2km tills det blev som förr..

Så nu undrar jag om det är hela växellådan som är (snart) gången ? eller är det något annat som spökar ?

Mvh Julle

tror jag har postat rätt ?

Om du nu vart på verkstad och betalat för byte av en kabelstam ( vilket inte borde vart särskilt billigt ) borde du åka tillbaka och klaga. I övrigt så hade lite felkoder vart på sin plats så kanske nån kan hjälpa dig.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
ju11e
3 november 2013 · 7 Inlägg

Nu så skjuter han bara i växlarna när han blir varm efter en sådär 30 min körning.. han går som han ska innan han blir varm.. oljebyte är redan gjort.. o ingen skillnad

Polo 6n2 01
1303s 73
Volkswagen 1303S "Baggen" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang