Besikting av trimmad volvo 940

skoga
11 december 2011 · 59 Inlägg

BrajjAxx skrev:
Man brukar säga att så länge du kör med original grenrör så brukar de gå bra, såvidare inte besiktningsmannen e sosse smile

Ja sosse besmännen kan vi gott leva utan

Audi 80 2.0E "rödafaran" (1993)
Volvo 240 "originalet" (1988)
BrajjAxx 040 RedLine
11 december 2011 · 1 219 Inlägg

AirOne skrev:

BrajjAxx skrev:
Man brukar säga att så länge du kör med original grenrör så brukar de gå bra, såvidare inte besiktningsmannen e sosse smile

Jag tror inte det spelar nån roll om besiktningsmannen är sosse.
Han/hon kan lika gärna vara kristdemokrat eller vad som helst för att det ska sluta med en tumme upp eller en tumme ner.

Håller helt med, hans politiska åsikt har inte så stor betydelse... Men socialdemokrater är OFTA moralkärringar hmm

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
lewwan Överladdad gröngöling
5 november 2013 · 1 302 Inlägg

Tja! Lånar tråden lite.

Funderar på att ta och köpa mig ett extratorrör till min b230fd.
Vad säger besiktningen om det vid nästa besiktning?
Mvh Erik!

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 november 2013 · 3 730 Inlägg

Xuri skrev:
jag har besiktat med annan topp,turbo, avgas. spridare,lmm.luftfilter , intercooler. dock  lågt ställt laddtryck å topp osv ser ju inte besiktningsmännen heller. Men får man fel snubbe sitter man ju i skiten.
sist besiktade jag med org turbo och spridare lmm osv. Men när dom kollade över bakvagnen å såg lite svetsförstärkt osv så frågade han mig hur mycke effekt de brukade vara.
han noterade säkert dom fina stålomspunna slangarna med snabbkoppling på org turbon också :p



volvo 940 är inte helbilsgodkänd NÅGONSIN! volvo s40 är volvos första helbilsgodkända bil.

Varför finns helbilsgodkännandenummer med i regbevis på 940 97 och 98? Dock inte på specialfordon som Limousine. Jämför gärna BBZ936 DMN803...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Tobzter
5 november 2013 · 3 145 Inlägg

lewwan skrev:
Tja! Lånar tråden lite.

Funderar på att ta och köpa mig ett extratorrör till min b230fd.
Vad säger besiktningen om det vid nästa besiktning?
Mvh Erik!

De får du nog fråga han/hon tyvärr...50/50 va dom säger va man än byter

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Xuri One Man Clan
5 november 2013 · 4 287 Inlägg

DiwraZ skrev:

Xuri skrev:
jag har besiktat med annan topp,turbo, avgas. spridare,lmm.luftfilter , intercooler. dock  lågt ställt laddtryck å topp osv ser ju inte besiktningsmännen heller. Men får man fel snubbe sitter man ju i skiten.
sist besiktade jag med org turbo och spridare lmm osv. Men när dom kollade över bakvagnen å såg lite svetsförstärkt osv så frågade han mig hur mycke effekt de brukade vara.
han noterade säkert dom fina stålomspunna slangarna med snabbkoppling på org turbon också :p



volvo 940 är inte helbilsgodkänd NÅGONSIN! volvo s40 är volvos första helbilsgodkända bil.

Varför finns helbilsgodkännandenummer med i regbevis på 940 97 och 98? Dock inte på specialfordon som Limousine. Jämför gärna BBZ936 DMN803...

ja du de har jag ingen aning om men varken 940/850 är helbilsgodkända "typad" utan s40 var den första volvo modellen med typ kraven.

antagligen för den skulle lanseras samma år, 940 å 850 var en äldre modell som var påväg ut ur tillverkningen å då sattes säkert inte dom kraven.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
KHRacing
5 november 2013 ·

Dagge88 skrev:
Dom har alltid varit snälla mot mina 940 LTTs, aldrig haft problem med att dom sagt nått om trimmning.
Enda jag gjort inför besiktning är att ställa ner laddet till orginal så den blir slö och fin..

En polare besiktade sin 940 GL (ej turbo) MED turbon på och dom sa inget.

Han bilr är ju inte trafiksäker/laglig för det om din polare nu tror det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang