Xuri
One Man Clan
5 november 2013
· 4 287 Inlägg
DiwraZ skrev:
Xuri skrev:
jag har besiktat med annan topp,turbo, avgas. spridare,lmm.luftfilter , intercooler. dock lågt ställt laddtryck å topp osv ser ju inte besiktningsmännen heller. Men får man fel snubbe sitter man ju i skiten.
sist besiktade jag med org turbo och spridare lmm osv. Men när dom kollade över bakvagnen å såg lite svetsförstärkt osv så frågade han mig hur mycke effekt de brukade vara.
han noterade säkert dom fina stålomspunna slangarna med snabbkoppling på org turbon också :p
volvo 940 är inte helbilsgodkänd NÅGONSIN! volvo s40 är volvos första helbilsgodkända bil.
Varför finns helbilsgodkännandenummer med i regbevis på 940 97 och 98? Dock inte på specialfordon som Limousine. Jämför gärna BBZ936 DMN803...
ja du de har jag ingen aning om men varken 940/850 är helbilsgodkända "typad" utan s40 var den första volvo modellen med typ kraven.
antagligen för den skulle lanseras samma år, 940 å 850 var en äldre modell som var påväg ut ur tillverkningen å då sattes säkert inte dom kraven.