Hjälp med framskärm och sidoskärm till Saab 9-3 vector års-04

accerhawk92
25 november 2013 · 9 Inlägg

Hejsan!
För ett par dagar sedan så fick jag lov att väja för ett rådjur och körde in i en stolpe mitt i natten!
Skrapa upp vänster framskärm och det blev lite bulor plus att nedre kant vid bakre delen av hjulhuset på fram skärmen så är den knäckt i plåten samt att vänster sidokjol tog stryk i framkanten. hmm

Har snackat med försäkringsbolaget och har fått ett pris på 4000kr, då jag är under 24år så blev det 1000kr dyrare (3000kr+1000kr=4000kr)

Har även kollat runt lite på beg. delar om man ska fixa det själv, men hittar inte med samma färgkod, eller så är skärmen rostig.

Då tänkte jag kolla med er här på garaget om det är någon som har dessa grejer eller vet någon annan som har till en saab 9-3 vector årsmodell-04 med färgkod: 268 (silver) smile. Gärna inga skador i plåten eller rost. Lite stenskott får man räkna med om det är beg. smile

Varför jag frågar detta är bara för att se om man kan fixa detta för en billigare peng smile

Mvh

Tony  smile

Mack Forum- och sitemoderator
26 november 2013 · 26 174 Inlägg

Bilder på skadorna hade ju inte skadat, men av döma av beskrivningen så känns det som att 4000 kronor inte ens är något att diskutera..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
accerhawk92
26 november 2013 · 9 Inlägg

Mack skrev:
Bilder på skadorna hade ju inte skadat, men av döma av beskrivningen så känns det som att 4000 kronor inte ens är något att diskutera..

Aa ne förlåt, har lite bilder på telefonen men hade den icke tillhanda när jag la upp detta inlägg.
Var ut och kollade en sväng på skadorna idag igen och såg nu att dörren även har tagit lite skada så det blir att lämna in bilen smile

Hamilton
26 november 2013 · 8 868 Inlägg

Förstår inte problemet, för 4000 så får du bilen proffesionelt lagad så varför ens överväga att göra det själv.

Fotograf på tierpidag.se
accerhawk92
26 november 2013 · 9 Inlägg

Hamilton skrev:
Förstår inte problemet, för 4000 så får du bilen proffesionelt lagad så varför ens överväga att göra det själv.

jo det är sant, var nog mest nyfiken på om man kunde byta själv för en billigare peng.
Men kommer ta det på försäkringen ändå smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang