'Albinsson & Rydblom fordonskonsult AB' - skojföretag?

juhaaan
30 september 2013 · 619 Inlägg

Såg den här annonsen http://www.blocket.se/goteborg/Asuka_Ra … 11&w=3 på blocket och googlade lite på dom, hittade väl ingen info alls om dom.. Så frågan är har nån beställt från dom? Eller är det ett pajasföretag?

Senast redigerat av juhaaan (30 september 2013)

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Timjoh
30 september 2013 · 453 Inlägg

juhaaan skrev:
Såg den här annonsen http://www.blocket.se/goteborg/Asuka_Ra … 11&w=3 på blocket och googlade lite på dom, hittade väl ingen info alls om dom.. Så frågan är har nån beställt från dom? Eller är det ett pajasföretag?

Du kan tjäna någon tusing på att beställa på ebay. köpte såna som är på den sista bilden dom svarta via ebay. Okej kvalité, va inte så mkt som skilde på dom när man balanserade dom. Helt okej lågbudget fälg smile

Vad ska du ha dom till?

juhaaan
30 september 2013 · 619 Inlägg

Okej så pass! Ska väl bara ha och glida med isåfall.. Vad är skillnaden på dessa och andra rota?

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Timjoh
30 september 2013 · 453 Inlägg

juhaaan skrev:
Okej så pass! Ska väl bara ha och glida med isåfall.. Vad är skillnaden på dessa och andra rota?

Okej kan ju bara uttala mig om vad jag hade mina till och det va min vanliga vardags bil. Så va bara vanlig körning och det funkade dom fint till. Körde även med coils på min bmw och rätt låg profil på gummit, körde i något djupt hål eller en vass kant några gånger i rätt bra fart av misstag och dom kändes inte ostabila eller liknande efter det så det funkar dom bra till smile dom tål säkerligen bra mkt mer stryk!

Skillnaden är säkerligen mest vart dom är gjorda,hur fint materialet fälgen är gjord på är,hur vikten är jämfört med äkta. Sen att det då helt enkelt inte står rota på dom vilket pressar ner priset.

Vad ska du ha dom på för bil? Har en bild på min förra bmw på min sida med dom svarta fälgarna om du vill kika.

juhaaan
1 oktober 2013 · 619 Inlägg

Okej det låter bra! Ska var till min s14.. Ja dom sa ju bra på din såg det ut som smile

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
jojojo
1 november 2013 · 2 Inlägg

Hei,

har akkurat kjøpt 19" Fuchs replika felger til min Porsche 991 fra dette firmaet.  Fant annonsen på Blocket og sendte mailforespørsel på felger og om de kunne levere de nye Hakka 8 også.  Fikk raskt svar pr telefon og de skaffet frem dekk som ingen i Norge klarte og sendte med Bring.  Hjulene kom i dag og jeg må si jeg er 100 % fornøyd med både hjul og leverandøren.

Ville bare nevne det her fordi jeg googlet firmaet etter bestillingen og fant denne tråden med skojføretag,  og ble litt engstelig for at det var nettop det.    Jeg er i alle fall super fornøyd med min opplevelse av dette firmaet.


Mvh

Jo

Lozinmust "Unloaded"
1 november 2013 · 1 557 Inlägg

Så detta är kopior av kopior? Skulle ha det i baktanke innan ev. köp. Världen skrattade nyligen när Rota gick ut och varnade för kopior av deras fälgar vad gäller kvalitet/hållbarhet osv. Rota ägnar sig åt att kopiera Japanska fälgmärken, så det var lite roligt att de varnade för just kopior av deras "anrika" märke.

Kan dock inte yttra mig om det här företaget eller deras service, de kanske är jättebra for all I know.

http://www.driftworks.com/forum/driftin … value.html

Tråd från Driftworks.

Senast redigerat av Lozinmust (1 november 2013)

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
MVPerformance
1 november 2013 · 755 Inlägg

börjar misstänka att "jojojo" är någon inom det företaget då han är registrerad idag med 1 post big_smile att han googlade efter beställning och han fick däcken idag. Han hittade denna tråd efter beställning (dvs enligt han idag, då han postat) men han fick ju däcken idag?

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
jojojo
1 november 2013 · 2 Inlägg

Bestillte for en drøy uke siden. Etter et par dager googlet jeg,  og var småbekymret frem til de ankom i dag.  Firman hadde sendt hjulene raskt men Bring brukte flere dager på å tolldeklarere dem....

What does the Fuchs say ?


https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1381248_10202535485408142_656654855_n.jpg

jjpl
18 november 2013 · 254 Inlägg

Jag har handlat en uppsättning fälgar till min BMW av dom. Dom har sin lokal i Högsbo typ...

Helt OK kvalité.

Volvo S70R (1998)
Volksvwagen
10 december 2013 · 2 Inlägg

Beställde 4 st RS 5 20" fälgar. Kom efter två dagar. Dessutom till ett bra pris.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang