Låskista vänster strular Lupo -00

str8
20 december 2013 · 218 Inlägg

Hej

Vet inte om denna tråden hamnat fel nu kanske men i vilket fall...

Har en VW Lupo som jävlas med mig. Hade igår ute låskistan för att titta på microbrytaren som troligen strulade på den. När jag sen monterade tillbaka allting på sin plats och provade så allting fungerade med vajrar och låsmekanism osv genom att "stänga/låsa" dörren med en skruvmejsel så fungerade saker och ting som det skulle.(vajrarna till handtagen öppnade låset osv)
Jag drar sen igen dörren och då får jag fan inte upp den igen!? Ingenting hjälpte som jag drog o bankade i. Låste och låste upp med fjärrkontroll och med nyckel. Men ingenting hjälpte, det slutade med att vi slog sönder låskistan så dörren öppnades.

Va ute idag och hämtade en beg på skroten. Provade allting en extra gång innan jag drog igen dörren... Och gissa vad? Nu får jag inte upp den igen heller.... Ser hur "låsarmen" rör sig upp och ner och hör hur allting flyttar sig inuti men den öppnar inte sig.
Denna gången gick dörren att öppna och stänga både innifrån och utifrån fram till jag provade att låsa den. Sen går den inte o öppna alls.


Vad är fel? Eller vad har jag gjort för fel? Sparar mig gärna att slå sönder denna låskistan också för att bara få upp dörren...

Tacksam för svar!

Volkswagen Lupo 1.4 "JDM Killer" (2000)
Yo Malte
21 december 2013 · 269 Inlägg

Haha inte alltid lätt Måns;)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 december 2013 · 17 528 Inlägg

Du råkade få en dubbelpost på tråden. Raderade den andra. Lycka till med låset!

Mvh
DS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang