Ska du sätta ner motorn i en som det tidigare suttit insprutare i tex 740/760 så blir det lättast att slita bort pumparna, både den mitt under bilen och den i tanken, men den i tanken sitter längst ner på armaturen och när du tar bort den så blir sugdjupet några centimeter kortare, detta löser du genom att sätta dit en slangbit med ett litet lämpligt passande filter på, så den inte suger i sig allt skit som finns i botten på tanken.
Jag skulle lägga min röst på en 760 faktiskt, riktigt trevliga bilar och lite mer lull lull än dom flesta 740 åxå , men då behöver du byta framvagnsbalken till en som är 7 serie diesel och dito motorfästen som ska sitta på motorn.. eller så får du bygga helt nya egna motorfästen som passar på original balk, 7 serien med diesel har ju ett special fäste som sitter permanent fast på vänster sida så det är ju lite speciellt jämfört med 2 serien. Jag har konverterat många 760 till diesel och har alltid fått tag på saker som bara är att bulta på.. en dags jobb ungefär om man är lite smidig.
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **