Öppen dump på 945 LTT

dieselkraft
11 januari 2014 · 58 Inlägg

Shena. Har monterat öppen dumpventil på min 940 men likt som alla andras så dör bilen när man släpper gasen. har läst runt överallt, men ingen verkar hittat en lösning. vet någon här vad jag kan göra för att lösa problemet och behålla dumpen eller är det bara att koppla bort igen?

Snälla klaga inte på att jag vill ha dump. ja jag vill ha fjortisljud, jag är töntig.cool men jag vill ha en lösning. så dumma kommentarer behöver ni inte lägga!lol

taacck !big_smilebig_smile

jaka54
11 januari 2014 · 5 815 Inlägg

Hej!
Läs "Torpis" beskrivning på varför man inte ska köra med öppen dump på forumet!!!!

dieselkraft
11 januari 2014 · 58 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Läs "Torpis" beskrivning på varför man inte ska köra med öppen dump på forumet!!!!

tack,, är rätt ny på forumet så har inte en aning hur man hittar det. inte lust att länka?smile

240bns
11 januari 2014 · 1 008 Inlägg

Lösning och lösning..  först behöver du ta bort originaldumpen och ersätta den med ett dumplock.
Därefter kopplar du ur tomgångsventilen och justererar din tomgång manuellt på spjället och därefter justerar du spjällkontakten.
Med den "lösningen" så blir det väl skapligt, men inte helt 100.


Annars så pyser ju dom på rätt skapligt med originaldumpen och ett öppet filter och chippad/uppställt laddtryck också... det är väl det bästa alternativet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang