Volvo 945 96 ltt! orolig, ojämn tomgång, svartryker svårstartad

Maattheew
16 januari 2014 · 158 Inlägg

Nån som har en aning om varför min bil har stiger i tomgång ibland, blöddrar och svårtstartad när den är varm ibland? Har bytt, LMM, lambasond, tändstift, rotor, fördelarlock, tändkablar, tändspole, rengjort tomgångsmotor. Någon som har en aning om vad som kan vara felet? MotorElektroniks lampan tänder sig även när han gasar upp av sig själv. Har sprutat startgas över hela motorn nästan, alla slangar å packningar, inget läckage vad jag har kunnat hitta... sen svart ryker den ibland..

snälla hjälp mig.. orkar inte hålla på och krångla en massa. vill få iordning på bilen.

Senast redigerat av Maattheew (16 januari 2014)

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1
Volvo V70 T5 "Sport Edition" (2004)
risodlarn
16 januari 2014 · 577 Inlägg

Läckage mellan grenrör och turbo gissar jag på.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Maattheew
18 januari 2014 · 158 Inlägg

risodlarn skrev:
Läckage mellan grenrör och turbo gissar jag på.

Det va en av bovarna... Han beter sig fortfarande konstigt...

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1
Volvo V70 T5 "Sport Edition" (2004)
DF Faderator
18 januari 2014 · 228 Inlägg

Maattheew skrev:
Nån som har en aning om varför min bil har stiger i tomgång ibland, blöddrar och svårtstartad när den är varm ibland? Har bytt, LMM, lambasond, tändstift, rotor, fördelarlock, tändkablar, tändspole, rengjort tomgångsmotor. Någon som har en aning om vad som kan vara felet? MotorElektroniks lampan tänder sig även när han gasar upp av sig själv. Har sprutat startgas över hela motorn nästan, alla slangar å packningar, inget läckage vad jag har kunnat hitta... sen svart ryker den ibland..

snälla hjälp mig.. orkar inte hålla på och krångla en massa. vill få iordning på bilen.

Har du sprutat startgas vid insugspackningen?
Har du rengjort tomgångsventilen?

Jag har precis fått samma fel på min 940 LTT -97 men har bara hunnit spruta startgas lite här och var.

"Being second is to be the first of the ones who lose"
Volvo 940 "LTT" (1997)
Maattheew
19 januari 2014 · 158 Inlägg

DF skrev:

Maattheew skrev:
Nån som har en aning om varför min bil har stiger i tomgång ibland, blöddrar och svårtstartad när den är varm ibland? Har bytt, LMM, lambasond, tändstift, rotor, fördelarlock, tändkablar, tändspole, rengjort tomgångsmotor. Någon som har en aning om vad som kan vara felet? MotorElektroniks lampan tänder sig även när han gasar upp av sig själv. Har sprutat startgas över hela motorn nästan, alla slangar å packningar, inget läckage vad jag har kunnat hitta... sen svart ryker den ibland..

snälla hjälp mig.. orkar inte hålla på och krångla en massa. vill få iordning på bilen.

Har du sprutat startgas vid insugspackningen?
Har du rengjort tomgångsventilen?

Jag har precis fått samma fel på min 940 LTT -97 men har bara hunnit spruta startgas lite här och var.

Japp sprutat över allt... Nu har han börjat dricka äckligt mycket olja sen jag bytte avgasfläns, ja jag har rengjort tomgångsmotorn

- Den som ingen turbo har, han får åka utan bar -
Kolla in min 945 Ltt! Lite av ett projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 98&p=1
Volvo V70 T5 "Sport Edition" (2004)
risodlarn
21 januari 2014 · 577 Inlägg

kollat felkoder?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang