Bilhandlare och garantier ..

jimmylindholm
6 maj 2007 · 2 Inlägg

köpte en huyndai accent årsm 00 fr en bilhandlare den 3e apr i år den hade gått 4690 mil, fick även med en extragaranti fr fragus på ett år ..
men så efter 11 mil!! eller nästan 3 dygn så brakar växellådan ihop..
det har nu i veckan visat sej vara en mutter på växelföraren som gått av.!

den har genomgått service efter hyndairekomedationer och storservice vid 4530 mil
hur ligger det till med kostnaden för bärgning ?

tex så har jag blivit tvungen att bärga bilen 2 ggr först vid tillbudet kl (01 på natten) då jag släppte av den utanför autoexpo vid globen där jag köpt bilen

Och sedan ytterliggare en bärgning fr bilhandlaren till den huyndaiverkstad i nacka som fragus hänvisade vidare till. än idag är den inte lagad och klar ,

Har ringt åtskilliga ggr till både verkstad och fragus för att se hur det går ,i början var det strul mellan dessa parter om garanti för betalning om det skulle gå på garantin eller inte och det viste inte fragus förräns växellådan var isärplockad..
så till dags datum har en bil jag haft i 11 mil kostat mej
ca 2600 i bärgningskostnad
+ en självrisk på garantin som kommer gå på ca 500
,sunt förnuft säger att bilhandlaren borde stå för dessakostnader eller har jag fel där?,ska ta ett samtal med bilhandlarn så fort bilen rulla..
men vore nice om ngn med erfarenhet av liknande kunde ge lite mer "kött på benen"

Senast redigerat av jimmylindholm (6 maj 2007)

kohler
6 maj 2007 · 671 Inlägg

för jävligt att dom ska hålla på att krångla så där...
ingen aning vilka rättigheter du har tyvärr... bästa man kan göra är väl att lusläsa avtalet?

Second is the first loser
lanred
6 maj 2007 · 555 Inlägg

går det inte häva köpet när man bara har kört 11mil och att växellådan rasar? hade inte vågat ha kvar bilen efter det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang