Vart är det vanligt med rost på volvo 855/850?

Westberg Japs :)
6 maj 2007 · 775 Inlägg

jag planerar att köpa en volvo 855 t5 och vore ju bra att veta var det är vanligt så man kan titta efter så bilen verkligen är rostfri som de säger..

Chrom Kapten Långsam
6 maj 2007 · 185 Inlägg

Min tidigare 850 en (96a) hade en liten rostfläck vid handtaget i bakluckan när jag sålde den i vintras, annars var den helt rostfri. Hade varit omlackerad där tidigare så jag antar att det var därför. I övrigt är det inte bilar som rostar på ngt specifikt ställe mig veterligen, ganska ovanligt med rost på de om man kollar på andra bilar i samma prisklass och ålder. Men det är väl som med allt, beror helt på hur de är skötta.

Westberg Japs :)
6 maj 2007 · 775 Inlägg

tack. bakluckan på min 855 har också rostat lite och runt antennen på taket har nog tättat dåligt.

Brink88 President över Brinkland
6 maj 2007 · 465 Inlägg

lite på bakluckehandtaget och skärmkant bak har jag rost.

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Helan
6 maj 2007 · 41 Inlägg

Vanligt med rost på dem där är bakluckans undre kant, den som ligger mot kofångaren, sen om du öppnar bakdörrarna så uppkommer rosten under/bakom tröskeln nere mot hjulhuset sen kan det även uppkomma nere på dörrens underkant men där kommer det nästan alltid på äldre bilar.

Burken Utanlem
6 maj 2007 · 895 Inlägg

sen om vi pratar 854... blir de ofta vid sidoblinkersen.. innanför bakdörren vid sidokjolens slut.. BAKLUCKAN!.. nedkant på alla dörrarna... innanför dörrarna.

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 maj 2007 · 13 754 Inlägg

dom tidigare  92-93 är det underkant dörrar skufflucka

generellt på alla 850 är väll motorhuven pga stenskott

sen brukar färgen släppa på skuffen och derför rostar dom

en riktigt skött 850 rostar normalt inte om det inte är dom tidiga

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Westberg Japs :)
6 maj 2007 · 775 Inlägg

tack allihopa nu har ja lite ställen att titta efter på..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang