ta bort dörrsidor på en volvo 850

Peter_88
5 maj 2007 · 45 Inlägg

hejsan..har en volvo 850 som jag skulle vilja ta bort dörrsidorna bak och det jag skulle vilja veta hur man tar bort dom?! vart alla skruvar sitter osv? vilja fråga först innan jag börjar riva på egen hand!

tacksam för svar smile

Joakim_J Lastbilsmekaniker
5 maj 2007 · 328 Inlägg

vinkelslip xD

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
5 maj 2007 · 4 190 Inlägg

ChixZ skrev:
vinkelslip xD

Dessa trådar är till för att hjälpa inte skojtrådar!!

Hej. kan inte så mycket om detta men det brukar ju sitta me clips på volvo och kika runt handtaget efter skruvar.. de sitter alltid fast där man minst anar det..
Kan rekomendera en bok från haynes om just din bil.. kostar inte så mycket från biltema smile
Lycka till nu:)

Peter_88
6 maj 2007 · 45 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:
Det sitter "ett par" clips runt om hela dörrsidan, så om du bankar lite lätt i mitte på dem med en liten mejsel så ska de lossna. Sen är det en skruv i "handtaget", du vet, i handtagsgropen eller vad man ska säga, pilla bort plastlocket å så är det en skruv där....

Detta kanske inte stämmer på just 850 fast på de andra volvosarna, s70, v70 mfl. är det så..

tack, ska kika om det kan stämma big_smile

Lehtinen
6 maj 2007 · 184 Inlägg

Jag tog bort dom för ngn vecka sen när ja tona rutorna bak. Å de sitter tror de e 4 skruv (Torks T-20) på undersidan av dörrklädseln. sen får du lov att tabort klädseln ovanför dörrhandtaget" sitter med 3 clips å du har en skruv där innanför sen drar du upp handtaget som en annan skrev tidigare i tråden. Du måste även skruva ur högtalaren och sedan ger du på den en smäll under ifrån så får du hela dörrsidan uppåt. Passa låsknappen i överkant bara.

Lycka till!

MvH: Johan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang