Turbo knventering

TKing
2 november 2005 · 16 Inlägg

JAg har en breddad saab 99a som jag skulle vilja ha lite mer pullver i hur mycket jobb är det att turbo konventera den. Sen täkte jag flytta bak kylaren i bagaget behöver man någon extra pump eller något för att pummpa runt vattnet den långa biten.

740Drift
2 november 2005 · 17 Inlägg

Mycket jobb.. Hade hellre bytat ut till 900turbo motorn.. HHar en lista vad som behöver fixas så den får plats.. kan leta upp den om du vill..

TKing
3 november 2005 · 16 Inlägg

ja det hade varit perfekt om du kunde fixa den jag har tänkt att jag skulle byta motorn men jag tänkte köra först.

Zakke
3 november 2005 · 93 Inlägg

du behöver inte någon extra pump för att lägga kylarn i bage utrymmet! bara du lägger smala rör! men var hade du tenkt dra dom rören ? mitt tips är att inte lägga kylarn i bagaget om bilen skall köras med på vägen!

Toyota "The Feeling Never Ends"
TKing
3 november 2005 · 16 Inlägg

Varför inte?

Kirre
3 november 2005 · 2 122 Inlägg

Zakke skrev:
du behöver inte någon extra pump för att lägga kylarn i bage utrymmet! bara du lägger smala rör! men var hade du tenkt dra dom rören ? mitt tips är att inte lägga kylarn i bagaget om bilen skall köras med på vägen!

bättre att köra grövre rör och en pump. de finns elektriska pumpar i vissa audi och mercor. bara att höra med skroten

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
QarlzzoN
3 november 2005 · 6 Inlägg

I min 99a hadde jag tänkt byta till en 900 turbo motor men fick aldrig tag i en med förgasare så jag satte ner en vanlig 900 motor ...
Är de mycke jobb med elen om jag ska ha en insprutare i den ?

The bigest the best!
Zakke
5 november 2005 · 93 Inlägg

TKing skrev:
Varför inte?

för att det är mycket arbete att böra ta upp hål under bilen så du får kylluft till kylaren och så skall luften slippa ut åxå! och om det skall kyla riktit bra brukar man kapa upp ca. 30cm hål på sidorna i bilen och sedan dra rör därifrån till kylarn! altså om kylarn är där bak! så det är jävlit mycket arbete! å jag vet inte heller vad besiktnings gubbarna tycker om det!

Toyota "The Feeling Never Ends"
Zakke
5 november 2005 · 93 Inlägg

Kirre skrev:

Zakke skrev:
du behöver inte någon extra pump för att lägga kylarn i bage utrymmet! bara du lägger smala rör! men var hade du tenkt dra dom rören ? mitt tips är att inte lägga kylarn i bagaget om bilen skall köras med på vägen!

bättre att köra grövre rör och en pump. de finns elektriska pumpar i vissa audi och mercor. bara att höra med skroten

men det tar ganska mycket rum i bilen att dra grova ledningar åxå!

Toyota "The Feeling Never Ends"
TKing
6 november 2005 · 16 Inlägg

Jag ska inte ha bilen till att köra gammla gubbar och tanter till kyrkan. Får en stol och jag platts i bilen är jag nöjd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang