Skillnad på Volvo 745 och 740? Brister och fel?

Bi0HaZZarD Speed FMK
6 maj 2007 · 849 Inlägg

Growe skrev:
försten förstår jag inte hur en tankgivare kan tömma en plånbok
gav 200spänn för ny givare till min 88b en 93:ans 940 givare med pump och hela baletten
tog 10minuter att byta och sedan dess har tankmätaren fungerat

200 spänn ny? knappast på volvo. min nya armatur till min 740 hade kostat mig 2200kr ny om jag inte hittat en bättre begagnad för 500kr på skroten. 10 minuter att byta är väl lite överdrivet med va?

En tankgivare kan utan tvekan tömma plånboken. måste man dessutom byta instrumenten kan det bli en riktigt dyr historia. Jag har dock inga problem att köra utan tankmätaren. bara att hålla koll på tripp mätaren.

Mvh Ludde

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 maj 2007 · 13 752 Inlägg

tanke på vad jag syslat med dom senaste 5åren så har jag erfarenheter märkt att alla volvo från 87 har sämre rostskydd än både 86:orna och 88:orna
jag ser rosten som en stor anledning att inte köpa en bil en motor byter man lätt på någon timme

ang tankgivaren så köper man aldrig en ny
gav 200:- på skroten
och jo 10minuter tog det iallfall för mig iof inte första gången jag river ur en givare
bara slå loss alla klämmor och riva ur och i med den nya dit med nya slangklämmor
det svåra på min 740 var att slangarna var för korta när man körde 940givaren och att hitta skarver så man slipper byta hela ledningen var rätt svårt=)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
carnageman Rallyförare
6 maj 2007 · 1 075 Inlägg

Nja det där stämmer inte riktigt...
744=sedan
745=kombi
I folkmun kallas båda för 740 men det är mera modellen...
Tankmätarna är paj på dom flesta och dom drar i regel mer sås än säljaren påstår...

M.Persson skrev:
740 är sedanen
745 är kombin

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang