BMW 328i vill inte ladda batteri Hjälp!

Powell
6 februari 2014 · 8 Inlägg

Hej! Har en 328 e36 från 96 som jag har problem med. Härom dagen när jag skulle till jobbet så dör radion, sedan börjar airbag lampan samt ABS lampan lysa. Sedan börjar strålkastarna flimra samt alla instrument att lägga av. Till slut så dör motorn. Vi testar att ladda batteriet men det blir samma igen. Så jag plockar av generatorn och ser att kolet i den har gått av på mitten! Samt att det har ärgat ganska mkt på kontakterna. Jag beställde en begagnad generator från bildelsbasen.se från en exakt likadan bil fast detta var en bosch ( gamla var en valeo) men denna gången som kan han gå på tomgång med allt belastat till max utan att den dör men inte när man kör.

tacksam för all typ av hjälp!

Senast redigerat av Powell (6 februari 2014)

wccmarcus
7 februari 2014 · 192 Inlägg

Jag fick lamptändnig på min M3:a, hösten 2012. Efter att jag beställt nya kol, regulator samt monterat tillbaka allt insåg jag att det var bara att beställa en ny. Ville inte chansa med en begagnad från skroten så jag beställde från Frej bildelar i Sthlm. Fick hem en nyrenoverad och genomgången generator för 1700-1800:- kronor. Ser bättre ut än original då den är blästrad och lackad smile

BMW M3 e46 "Oxfordgrön" (2001)
Renault Clio III 1.2 "Pendlarn" (2008)
Powell
7 februari 2014 · 8 Inlägg

Ok, jag ska testa att låna en generator från en annan Bmw idag så får vi se vad som händer

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang