Volvo 740 b230f motor stannar plötsligt. Behöver hjälp lösa problemet.

volvo-93
12 februari 2014 · 627 Inlägg

Liten uppdatering, spridarna öppnas inte som dom ska är det svänghjulsgivaren som är sönder då?

Henkix
13 februari 2014 · 6 737 Inlägg

iomed att du har gnista så borde det inte vara den, men man kan ju alltid prova smile
Skulle tro det kan vara styrenheten till bränslet eller glapp i jordkontakterna bakom styrenheten.

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Xebers76
13 februari 2014 · 2 280 Inlägg

har bilen lambdasond? vet ja grejade med en 940 som gick skit ibland och perfekt ibland, ägaren hade gjort en motortvätt och då började allt. kollade felkoderna och den slog ned på lambdan, bytade den och sen gick den perfekt igen !!

volvo-93
13 februari 2014 · 627 Inlägg

Tror jag har hittat felet det är lambdasonden för om jag kopplar ur den går bilen bra men när den är inkopplad så går bilen dåligt. Så det är precis som att sonden skickar fel signaler det blir och testa byta den. Men har någon en till salu i Jönköpings län? Jag behöver sonden som har en röd sladd.

Senast redigerat av volvo-93 (13 februari 2014)

volvo-93
22 februari 2014 · 627 Inlägg

Nu fungerar bilen smile det var lambdasonden och täppt katalysator smile

OttoM
22 februari 2014 · 322 Inlägg

Jag hade en gång en Mazda626, fick den till underpris hos en bilhandlare, 2-siffrigt antal ägare. Den bilen betedde sig konstigt, kunde plötsligt bara stanna, varefter det gick att starta igen och köra vidare, hur långt visste man aldrig. Av en händelse hittade jag felet, det var tändningslåset som vart slappt, en fjäder och en kula som skulle flytta sig till olika positioner beroende på läget. Fjädern var så slapp att kulan helt enkelt föll ur sitt läge.
Knappast troligt att du har det problemet men skriver det ändå för det är inte alltid logiska fel som ställer till det.

Och som vanligt kluddar man till det. hmm läste inte alla inlägg.roll Men nu vet ni det.

Senast redigerat av OttoM (22 februari 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang