MT-Adam
27 februari 2014
· 272 Inlägg
Hej! inte hunnit vara inne här därför jag svarar lite sent!
Marlboroman skrev:
Den stora anledningen till att har dubbla 2,5 istället för ett 3" rör är för att det är dåligt med plats under en S60. SEn är det enklare att bygga ett tyst system om man gör så eftersom mindre rör dämpar ljudet bättre.
Det ser faktiskt ut att vara rätt gott om plats under biljävel får jag säga! har framkrafs så finns inte speciellt mycket i vägen på min, men det kanske är mest av ljudskäl och att det ska passa alla modeller då!
tobzter skrev:
Rekommenderar JT'S 3" riktigt fin sång e det systemet
Deras är väl inte ens i rostfritt? Hade tänkt bygga ett eget faktiskt
Det ser faktiskt ut att vara rätt gott om plats under bilen får jag säga!
Blondizzz skrev:
Marlboroman skrev:
Den stora anledningen till att har dubbla 2,5 istället för ett 3" rör är för att det är dåligt med plats under en S60.
Kan inte hålla med dig där, finns hur mycket plats som helst. om du inte har en awd förstås.
Tror att dom som väljer 2.5" vill ha ner bullernivån märk värt kör med 2 x 2,5"
vet en handfull som kör med 2 x 2,5" just för att få ner bullernivån och få bilen mer diskret.
Ja det ser ut som de finns väldigt mycket utrymme att leka på faktiskt! Som sagt det är en framkrafsare jag har. okej, men borde det inte gå att få en vettig ljudnivå även med 3" då?
Har ni förslag på BRA ljuddämpare som kan användas tillsammans med 3" rör? Vill att det inte ska dra ner prestandan mer än nödvändigt, men ändå så att man kan pendla med bilen utan att behöva ha hörselkåpor som man bör ha i min andra bil?