pris för fotografering

_fillan_ med lem
12 december 2006 · 1 925 Inlägg

hej ! undrar vad det brukar kosta att få sin bil plåtad med ett par brudar hängandes
över den wink någon som  vet ? eller vad gissar ni på ? tack på förhand




Filip m

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
RIGO-ROD
12 december 2006 · 684 Inlägg

kolla med slitz,moore,, nån av tidningarna,, det e bara att maila dom!

Braather (none)
12 december 2006 · 1 725 Inlägg

Ingen som vet vad det kostar eller någon som gör det som hobby att bara plåta bilen..Utan brudar...smile  ???

--Lev i går som det vore i morgon--
ZZ_Street_Style Bil byggare/Företagare
12 december 2006 · 71 Inlägg

Leta rätt på ett par snygga vänner eller några du frågar på stan. Sen är det bara att fota på med digitalkameran.. ta minst 100 bilder från olika vinklar.. för det är inte så många som du får att bli riktigt bra....

/ Johan Nilsson
www.zzstreetstyle.se
OverBoosted AUTOBAHNRASER
13 december 2006 · 3 804 Inlägg

Vet många RUGGIGT bra fotografer som fotar bilar gratis.. och det är ju bara ta med några fina tjej polare smile


Bmw osv..
nygren_iv paparazzi
24 december 2006 · 349 Inlägg

man kan söka intresserade modeller på modellbilder.se och förklara sin idé.. sen ramlar mailen in och förhoppningsvis får man till en fotosession som ser bra ut smile 

det är många som fotar gratis ja.. men det är lite synd tycker ja.. då blir det ju inget exklusivt att få fräscha bilder på sin bil.. plus att andra som tar betalt inte får ta några bilder.. 

ja skulle tillexempel inte åka nånstans å ta kort på nåns bil som ja inte känner å ta flera hundra bilder å slita på mig själv ochmin utrustning helt gratis.. det är ju oxå en hel del jobb i datorn efteråt.. iallafall om man som jag fotar i RAWformatet för att få bästa slutprodukt.

Sen ska det till kostnader för färg å fotopapper om man ska skriva ut det.. porto , cd att bränna ut bilder på med mera..   

Kan gå med på att ta några provbilder gratis.. för att se om ytterligare intresse finns men sen vill ja nog ha en liten slant för allt jobb..  Speciellt om man ska ha extra hjälp vid fotograferingen (rullande bilder, extra chaufför + bil)

kamera utrustning är ju inte gratis precis..  aja.. God jul fresten.. dä äju 24e nu big_smile

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
MilleN
24 december 2006 · 9 108 Inlägg

Givetvis ska ju ersättning ske i form av krubb och bensin osv.

nygren_iv paparazzi
24 december 2006 · 349 Inlägg

MilleN skrev:
Givetvis ska ju ersättning ske i form av krubb och bensin osv.

det funkar oxå kanske tongue

fast har man egen firma så måste man skriva kvitto och redovisa momsen tongue

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
Holme
24 december 2006 · 1 417 Inlägg

för att svara på frågan i tråden:
En kompis till mig fick betala 200 plus dricks till en väldigt duktigt amatörfotograf för några bilder på sin bil. Och då fick han redigerade bilder på cd några dagar efteråt.
Nu vet jag inte var du bor, men den fotografen håller till i HBG.

Tzatziki
24 december 2006 · 452 Inlägg

finns en mycket duktig amatörfotograf från helsingborg som finns på hbgsr.se.
Han går under namnet eMmet. Bilder från olika bilplåtningar finns även på sidan.

Kommer anlita honom till sommaren för han tar mycket fina bilder!!

Caffe
24 december 2006 · 1 436 Inlägg

Finns fotografer från gratis till 1000kr/timmen. Själv fotografera jag lite för att det är skoj och brukar ta 200kr för slitaget på pryttlarna och soppan till bilen.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
_fillan_ med lem
4 januari 2007 · 1 925 Inlägg

Holme skrev:
för att svara på frågan i tråden:
En kompis till mig fick betala 200 plus dricks till en väldigt duktigt amatörfotograf för några bilder på sin bil. Och då fick han redigerade bilder på cd några dagar efteråt.
Nu vet jag inte var du bor, men den fotografen håller till i HBG.

HBG = helsingborg `?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
ghost_boy83 CREW
4 januari 2007 · 2 594 Inlägg

_fillan_ skrev:
hej ! undrar vad det brukar kosta att få sin bil plåtad med ett par brudar hängandes
över den wink någon som  vet ? eller vad gissar ni på ? tack på förhand




Filip m

har du nån bil då ?? om varför inte laggt upp den här?

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
4 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Han har kanske inga bilder på den ännu? wink

Fast ska den upp här är det min bestämda åsikt att den ska upp på garaget som bil, utan brudar! Lite B med lättklädda fruntimmer på en snygg bil! Sånt gjorde vi för många år sedan, som ploj för polarna i lumpen, typ...

Själv lyfter jag inte kameran med mindre än att jag får 1000 spänn i startavgift, och sedan 200 kronor per timme för jobbet. Då räknar jag bara tiden för att ta mig till och från fotograferingen samt själva plåtningen. Allt efterarbete vid datorn, arbete med att ta fram kopior, packa, skicka osv ligger utanför. Det går även bra att köpa loss bilderna i digital form så att jag slipper allt kringarbete.

Efter många års slit som en idiot med mer eller mindre gratisjobb (vid sidan av mitt yrke som pressfotograf) för att "det kanske kan leda till betalda uppdrag" krachade jag som utbränd, och jag har ännu efter sju år inte kommit på fötter - DET gör jag aldrig om!!!

Men visst finns det extremt duktiga amatörfotografer som gör saker för att det är kul - de arbetar oftast med något annat för sin försörjning. Sök på fotosidan.se eller modellbilder.se så kanske du får napp. Men jag hoppas verkligen det är seriöst menat, många människor sliter som fan på de här sajterna och då ska man få resultat och inte bara bli utnyttjad!!!

Lycka till!

Mvh / Ellen

Senast redigerat av vulture (4 januari 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
_fillan_ med lem
5 januari 2007 · 1 925 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

_fillan_ skrev:
hej ! undrar vad det brukar kosta att få sin bil plåtad med ett par brudar hängandes
över den wink någon som  vet ? eller vad gissar ni på ? tack på förhand




Filip m

har du nån bil då ?? om varför inte laggt upp den här?

endast för att jag inte har några kort på den, kommer kort om ett par veckor när man köpt en sån dära kamera

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Braather (none)
5 mars 2014 · 1 725 Inlägg

Hej!

Finns det fortfarande folk som ställer upp på sådant här jippo? Brudar å hela baletten wink

//J

--Lev i går som det vore i morgon--
RD_87 Skrotsamlare
11 mars 2014 · 4 031 Inlägg

Först vill jag gratulera till den här ganska bra kandidaten till "årets trådlyft"... Men jag vill också ha brudar som gnuggar sig på bilen! wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
pulchi
11 mars 2014 · 640 Inlägg

Klart att det går att hitta modeller om man har specifika idéer på vad man vill åstadkomma. Att bara ha tanken "ska ha bilder på bilen med en brud framför" kommer man dock inte speciellt långt på.

Fotar ni själva? Eller ska ni fixa en fotograf också? Siten modellbilder.se finns fortfarande kvar och är mig veterligen den största i Sverige för sånt här. Där kan man rätt så enkelt leta reda på modeller. Om man inte vill pröjsa för sig så finns det en hel del som ställer upp på TFP, Time for Print. Det betyder att modellen jobbar gratis mot att dom får bilderna efteråt och kan använda dom i sin portfolio.

RD_87 Skrotsamlare
11 mars 2014 · 4 031 Inlägg

Inget jag ägnat en enda tanke åt innan jag såg tråden, blev bara sugen att ha en bild på väggen. Får se om jag någonsin gör något av det. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang