Volvo 760 -90 som drar mycket bensin och går ojämnt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 mars 2014 · 14 082 Inlägg

Har ett problem med vår gamla 760 och det är att den ibland går väldigt ojämnt på tomgång. Den svartryker säger dom som ligger bakom. Bensinförbrukningen har markant stigit. Jag är inne på lambdasonden, vad tror ni? Eller är det nåt annat som kan vara fel. Samt till sist....jag har inte kollat än men är det nån som vet var lambdan sitter? Nere vid katten, höger avgasrör eller på den del av röret som kommer från vänster sida och går över motorn för att senare förenas med det högra nere vid katten?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pantsfoff
27 mars 2014 · 204 Inlägg

Finns det inte felkodsläsare på den? Det kan ju vara en ide att läsa ut dem! Lyser ingen emissionslampa?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 mars 2014 · 14 082 Inlägg

Pantsfoff skrev:
Finns det inte felkodsläsare på den? Det kan ju vara en ide att läsa ut dem! Lyser ingen emissionslampa?

Inga lampor som inte ska lysa lyser. I en sån gammal bil kan det ju vara OBD1, eller är det OBD2?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Pantsfoff
27 mars 2014 · 204 Inlägg

Inget av de! Det sitter en liten box under motorhuven som man använder sig utav. Kolla i den här tråden, finns beskrivningar längre ner.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3833509

Boxen satt iaf på en 740 nästan längst bak till höger.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang