Hög bil trots coilovers

D-alvarsson
28 mars 2014 · 550 Inlägg

Tjenare! nu är de såhär att det satt kapade fjädrar bak på min vw bora när ja skaffade den, (inget jag ärr så positiv på) så jag lyckades få tag i helt nya mk5 coilovers som passade på bilen. men har nu monterat de bakre dämparna och bilen blev skyhög, okej inte skyhög, men den är i lägsta läget och inte precis så de slickar gummit på mina 17".
Kan de va så att fjädern måste sätta sig lite i några mil så den mjuknar eller är de så enkelt att mk5:an är tyngre osv ?

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
nixon89 klabbarpan
28 mars 2014 · 3 041 Inlägg

Genomslagsgummina wink

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
D-alvarsson
28 mars 2014 · 550 Inlägg

nixon89 skrev:
Genomslagsgummina wink

utveckla? haha smile

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
D-alvarsson
28 mars 2014 · 550 Inlägg

ja men du! tror dämparna är av märket JOM medans fjädrarna är RaceLand!
Ska ja sätta dit raceland dämparna som kanske är anpassade bättre tilll fjädrarna ? smile

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
k2_
29 mars 2014 · 301 Inlägg

är dämparna lika långa`?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 mars 2014 · 13 749 Inlägg

du har väll genomslagsgummina kvar på dämparna så det är väll derför den inte blir lägre..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
D-alvarsson
29 mars 2014 · 550 Inlägg

fjädrarna från mk5 bör passa men såg liite annorlunda ut, men ska funka o köra på bilen. dom ska passa. hur tar man bort genomslagsgummit? bild eller ngt ? smile

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
rickylicious Webbutvecklare
29 mars 2014 · 2 369 Inlägg

Har du en bild på hur den ser ut nu? Har du coils till en annan bil så är det troligtvis anledningen smile Även om det "passar" så behöver det inte vara rätt. Kan vara olika längd på dämpare, hårdare fjädrar, osv

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
D-alvarsson
29 mars 2014 · 550 Inlägg

rickylicious skrev:
Har du en bild på hur den ser ut nu? Har du coils till en annan bil så är det troligtvis anledningen smile Även om det "passar" så behöver det inte vara rätt. Kan vara olika längd på dämpare, hårdare fjädrar, osv

har tyvärr ingen bild just nu, men kör enbart fjäder bak nu och den är inte alls låg, så tippar på att ja får köpa mk4 coils när man får råd smile

Senast redigerat av D-alvarsson (29 mars 2014)

Volkswagen Bora "Boran" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang