Byta motor i Volvo V70N-01? ( 2.4T mot T5)

LinKaaN Motor Intresserad
30 september 2010 · 136 Inlägg

men om man nöjer sig med säg. 500 hk? skulle då dessa block klara av de då har tunnare cyl väggar?

Senast redigerat av LinKaaN (30 september 2010)

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Marlboroman
30 september 2010 · 8 234 Inlägg

LinKaaN skrev:
men om man nöjer sig med säg. 500 hk? skulle då desas block klara av de då har tunnare cyl väggar?

Det går att få dem att hålla om man bygger rätt men 2,3:an är stadigare hur man än vrider och vänder på saken. Det finns dem som tagit ut mer än 500 med stora borrningen, så det är ju absolut ingen omöjlighet.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
LinKaaN Motor Intresserad
30 september 2010 · 136 Inlägg

Men det låter ju bra, iaf för den dagen jag köper mig en v70n 2.4t hehe  Svnensons familje räser ;D

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra
Busgrabb Rejsa ?
30 september 2010 · 2 959 Inlägg

LinKaaN skrev:
Men det låter ju bra, iaf för den dagen jag köper mig en v70n 2.4t hehe  Svnensons familje räser ;D

Klenare stakar orginal med...

Autotech
BMW 335D (2008)
snoddas
30 mars 2014 · 1 142 Inlägg

vet att de är ett vääääldigt gammalt inlägg. men har hamnat i lite trubbel då ja har en s80 2.4t 00 å har även tillgång till en 01ans v70 t5 som funkar kalas. min motor knackar i ventiler å idag märkte ja att den typ rasslar väldigt lite men ändå satt de hörs ifrån veven... tänker nu byta motor å vill slänga i en t5a istället. de ja undrar över är de ni skriver om med "mjukvaran" varför kan man inte bara byta boxarna. å vad kostar de sånafall å fixa denna mjukvara ni skriver om. hur kommer bilen bete sig utan denna mjukvara.

Busgrabb Rejsa ?
30 mars 2014 · 2 959 Inlägg

Boxen innehåller startspärr så byter du box kommer motorn inte starta.

Senast redigerat av Busgrabb (30 mars 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
snoddas
30 mars 2014 · 1 142 Inlägg

Busgrabb skrev:
Boxen innehåller startspärr så byter du box kommer motorn inte starta.

men äre endast de man måste fixa ?

Marlboroman
30 mars 2014 · 8 234 Inlägg

snoddas skrev:
de ja undrar över är de ni skriver om med "mjukvaran" varför kan man inte bara byta boxarna. å vad kostar de sånafall å fixa denna mjukvara ni skriver om. hur kommer bilen bete sig utan denna mjukvara.

För att styrsystemen i moderna bilar "gifter ihop sig" med resten av bilen. Så byter du bara styrbox så kommer den inte ens göra ett försök att starta. Byter du styrbox, abs-box och nyckel (allt från samma bil) så kan det kanske funka. Kanske är det centrala ordet...

Hittar man någon som kan och vill skriva över T5'ans mjukvara i den styrbox man har så får man räkna med 5000:- för det besväret som riktpris.

Utan rätt mjukvara kan du inte räkna med att T5'an kommer att gå som den ska.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
snoddas
30 mars 2014 · 1 142 Inlägg

så de absolut enklaste i grund å botten är å kirra en ny 2.4t snurra för att slippa detta ?

Senast redigerat av snoddas (30 mars 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang