Plocka ner bakvagn - Bmw e30 325i

Tomaas
11 april 2014 · 31 Inlägg

Hej,

har lite problem med att få ner bakvagnen - har lossat alla bultar osv. men bussningarna som sitter på sidorna verkar sitta fast i gängorna..? Diffen kommer ner en bit när jag sänker domkraften men resten sitter fast..

Någon som har nått tips på hur man smidigt får loss bussningarna på sidorna?

De är en Bmw 325i e30 ..

/ Tomas

Wick_e
11 april 2014 · 434 Inlägg

Brukar fastna... Bryta å bända me spett. Går även att värma försiktigt om man ej e rädd om.bussningen

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.
Audi A6 2.7t "blåbäret" (2000)
Tomaas
11 april 2014 · 31 Inlägg

Wick_e skrev:
Brukar fastna... Bryta å bända me spett. Går även att värma försiktigt om man ej e rädd om.bussningen

Okej, föresten den bryggan sitter inte me nån bult i mitten va?
Bortsett från den bulten som sitter i diffen.. smile

Wick_e
11 april 2014 · 434 Inlägg

Diffen sen bussningar i tvärbanan sen dämparna. Rev ner två e30bakvagnar på jobbet förra månaden och båda två fick spetten hjälpa till med

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.
Audi A6 2.7t "blåbäret" (2000)
Tomaas
11 april 2014 · 31 Inlägg

Wick_e skrev:
Diffen sen bussningar i tvärbanan sen dämparna. Rev ner två e30bakvagnar på jobbet förra månaden och båda två fick spetten hjälpa till med

Okej, de har jag lossat ..
har brytit med spettet också men verkar sitta som ganska bra , ska försöka värma bussningarna lite

men den bulten som bussningarna sitter i sitter fast i chassit va?

Wick_e
11 april 2014 · 434 Inlägg

Aa stämmer bra de. Men sitter som faen. Värma värma sen bryta. Sen är det lite lättare när bilen hänger på lyft. Men bara att bryta på och kolla så bakvagnen går rakt ner och inte bryter på bulten

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.
Audi A6 2.7t "blåbäret" (2000)
Tomaas
11 april 2014 · 31 Inlägg

Wick_e skrev:
Aa stämmer bra de. Men sitter som faen. Värma värma sen bryta. Sen är det lite lättare när bilen hänger på lyft. Men bara att bryta på och kolla så bakvagnen går rakt ner och inte bryter på bulten

Okej , tack för hjälpen ! smile

Tomaas
12 april 2014 · 31 Inlägg

Bultarna gick att knacka upp, så de sitter inte i chassit men trots att båda bultarna är borta nu sitter det fast ..

Har brytit som tusan i de men det "fjädras" bara pga bussningarna .. någon som har något mer tips?

edit: Fått loss det nu ..
Efter jag knackade upp bultarna så knacka jag "hylsorna" som sitter i bussningarna åt sidorna och till slut lossna det + en massa smörjmedel ..

Senast redigerat av Tomaas (15 april 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang