Toblerone skrev:
jag tror på lacka bilen sedan på med bilder.. jobbar själv med foliering och är lacken dålig så sitter folien sämre + att skavanker går inte att dölja med folie, det syns bara mer när folien ligger ovanpå..
Som Toblerone skriver så förutsätter en helfoliering att lacken är i rätt bra skick innan.
Sabinae skrev:
Det är ju en stor fördel med Plasti dipp. Dippen lägger ju och fyller i allt.
Jag dippade ett par fula Porsche fälgar jag har som jag bara slipade av det som stack ut, dvs kantstöttningen som fanns. Sedan sprayade jag på bara finns bild på min profil hur fälgarna ser ut.
Fördelen med dipp är att blir det fult är det bara att dra bort. Får man en ful fläck/område kan man ta bort det. Sedan finns det ett medel man kan köpa för att smälta kanterna runt omkring för att den nya färgen på området du tog bort dipp på inte ska synas att det är omgjort
Som Sabinae säger; plasti dip:en jobbar sig in i ojämna ytor och slätar ut någerlunda (med en del lager) men generellt hade jag inte rekomenderat att dippa en hel bil. Den erfarenhet jag har av plasti dip är att den är betydligt känsligare än "riktig" folie. Funkar absolut till mindre 3d-ytor så som fälgar, backspeglar osv, då är det "bara" att göra om - om det blir skadat/slitet.
Om inget annat så är det betydligt svårare att jobba med folie på sådana ställen.
Från ett ekonomiskt perspektiv så kommer du förmodligen billigare undan med plasti dip men rent kvalitetsmässigt så tror jag nog på att lacka bilen och sen smälla på dina motiv.
Senast redigerat av immeleet (15 april 2014)