El fel skoda octavia rs -06

_Uski_
15 april 2014 · 23 Inlägg

tjenare har köpt en skoda för några veckor sen och bara problem efter problem.

problem 1 : bränner säkringen hela tiden på nr 4 som är till för värme,klimatanläggning,backstrålkastare.

problem 2 : oljelampan "gul" blinkar fast jag bytt olja+filter 1 dag sen och med bra olja, Testat läsa felkoder med det kom inte upp något.

Lampan slocknade igår kväll så jag körde till jobbet imorse utan problem och åkte en sväng efter jobbet till västerås sen efter ett par stopp vid olika affärer så började lampan blinka igen och kollade även säkringen på nr 4 och den hade gått, då började han skjuta nr 4s säkring hela tiden.

Lyckades få nr 4s säkring att hålla några kilometer på vägen hem och ingen oljelampa som lyste/blinkade i "vehicle status" sen märkte att det inte kom någon luft eller snurr från ac/ecc, så stannade och stängde av bilen kollade säkringen som hade brunnit. Byte säkringen och drog igång bilen på tändningen och gula oljelampan började blinka och trasig säkring direkt.

Tycker det verkar som att ac/ecc säkringen brinner då börjar oljelampan blinka?
kan även tillägga att jag har bytt stereo med slutsteg+bas för 2-3 veckor sen.


hittade även ett relä 449 som är rätt hyfsat varm utan att ha gjort nått med bilen förutom felsökning
mvh

Senast redigerat av _Uski_ (16 april 2014)

_Uski_
16 april 2014 · 23 Inlägg

någon? sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang