Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Spardags
21 april 2014 · 62 Inlägg

Vettemannen skrev:

Spardags skrev:
Det jag ogillar mest är när man ska ut på en väg och det kommer trafik från höger eller vänster sida men dem kör in på vägen ja ska ut. Hade dem blinkat så hade ja kunnat köra ut långt innan dem ens kommer fram till mig

Jo men det är så att dom köpte den billigare modellen där inte blinkers ingår.

/Benny

hahaha kan va så

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
it_mutt Avstängd
21 april 2014 · 10 388 Inlägg

Mack skrev:

Spardags skrev:
Det jag ogillar mest är när man ska ut på en väg och det kommer trafik från höger eller vänster sida men dem kör in på vägen ja ska ut. Hade dem blinkat så hade ja kunnat köra ut långt innan dem ens kommer fram till mig

Lite som folk som inte blinkar ut ur rondeller.
Kan vara långa köer, och där står man och väntar på att bli insläppt, och där ETT jävla blink hade kunnat vara signalen man så väntade på..men icke.

Fast, det väcker nästa möjliga problem; blinkande är inte lagligt bindande. Kör du ut och "hen" klipper dig i sidan, ptja, då är det ju ditt fel, blinkandet till trots.

(Men ja, jag delar din åsikt i frågan iaf tongue )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
21 april 2014 · 26 167 Inlägg

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Spardags skrev:
Det jag ogillar mest är när man ska ut på en väg och det kommer trafik från höger eller vänster sida men dem kör in på vägen ja ska ut. Hade dem blinkat så hade ja kunnat köra ut långt innan dem ens kommer fram till mig

Lite som folk som inte blinkar ut ur rondeller.
Kan vara långa köer, och där står man och väntar på att bli insläppt, och där ETT jävla blink hade kunnat vara signalen man så väntade på..men icke.

Fast, det väcker nästa möjliga problem; blinkande är inte lagligt bindande. Kör du ut och "hen" klipper dig i sidan, ptja, då är det ju ditt fel, blinkandet till trots.

(Men ja, jag delar din åsikt i frågan iaf tongue )

Jajo. Och då finns det ju såklart också sådana som blinkar - och sedan fortsätter.
Så man ser blinket och skyndar sig iväg, för att sedan få pallnita när den andre kommer farande.
Men ja, det händer ju tursamt nog inte så ofta.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
it_mutt Avstängd
21 april 2014 · 10 388 Inlägg

Mack skrev:

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Lite som folk som inte blinkar ut ur rondeller.
Kan vara långa köer, och där står man och väntar på att bli insläppt, och där ETT jävla blink hade kunnat vara signalen man så väntade på..men icke.

Fast, det väcker nästa möjliga problem; blinkande är inte lagligt bindande. Kör du ut och "hen" klipper dig i sidan, ptja, då är det ju ditt fel, blinkandet till trots.

(Men ja, jag delar din åsikt i frågan iaf tongue )

Jajo. Och då finns det ju såklart också sådana som blinkar - och sedan fortsätter.
Så man ser blinket och skyndar sig iväg, för att sedan få pallnita när den andre kommer farande.
Men ja, det händer ju tursamt nog inte så ofta.

Sant

Men ja, som sagt, jag stör mig också på folk som inte blinkar ut ur rondeller, eller blinkar vänster även när de "går ur"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Spardags
21 april 2014 · 62 Inlägg

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Spardags skrev:
Det jag ogillar mest är när man ska ut på en väg och det kommer trafik från höger eller vänster sida men dem kör in på vägen ja ska ut. Hade dem blinkat så hade ja kunnat köra ut långt innan dem ens kommer fram till mig

Lite som folk som inte blinkar ut ur rondeller.
Kan vara långa köer, och där står man och väntar på att bli insläppt, och där ETT jävla blink hade kunnat vara signalen man så väntade på..men icke.

Fast, det väcker nästa möjliga problem; blinkande är inte lagligt bindande. Kör du ut och "hen" klipper dig i sidan, ptja, då är det ju ditt fel, blinkandet till trots.

(Men ja, jag delar din åsikt i frågan iaf tongue )

Det är iofs sant...men trots de så tycker jag att man borde blinka för att slippa köra på nån på sidan.... när det är bilköer är folk helt galna. dem ger aldrig plats för en

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
it_mutt Avstängd
21 april 2014 · 10 388 Inlägg

Spardags skrev:

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Lite som folk som inte blinkar ut ur rondeller.
Kan vara långa köer, och där står man och väntar på att bli insläppt, och där ETT jävla blink hade kunnat vara signalen man så väntade på..men icke.

Fast, det väcker nästa möjliga problem; blinkande är inte lagligt bindande. Kör du ut och "hen" klipper dig i sidan, ptja, då är det ju ditt fel, blinkandet till trots.

(Men ja, jag delar din åsikt i frågan iaf tongue )

Det är iofs sant...men trots de så tycker jag att man borde blinka för att slippa köra på nån på sidan.... när det är bilköer är folk helt galna. dem ger aldrig plats för en

Jag blinkar så fort jag ska flytta bilen i "sidled". Har kommit på mig själv att blinka även om jag byter fil på motorvägen (efter en påfart ex.vis) även om det är kl. 3 på morgonen och jag inte sett en bil den senaste timmen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
21 april 2014 · 26 167 Inlägg

Spardags skrev:

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Lite som folk som inte blinkar ut ur rondeller.
Kan vara långa köer, och där står man och väntar på att bli insläppt, och där ETT jävla blink hade kunnat vara signalen man så väntade på..men icke.

Fast, det väcker nästa möjliga problem; blinkande är inte lagligt bindande. Kör du ut och "hen" klipper dig i sidan, ptja, då är det ju ditt fel, blinkandet till trots.

(Men ja, jag delar din åsikt i frågan iaf tongue )

Det är iofs sant...men trots de så tycker jag att man borde blinka för att slippa köra på nån på sidan.... när det är bilköer är folk helt galna. dem ger aldrig plats för en

Hahaha..tal om detta förresten.
Jag såg nåt galet häromdagen.
Närmade mig en rondell i vanlig ordning, där det framför mig just rullade fram ett par bilar som bromsade in för att vänta på att det skulle bli fritt.
Döm av min förvåning när en tant i en sån liten skokartonsliknande bil stannar i - I - cirkulationsplatsen för att släppa fram dom som nu stod framför mig och väntade på att hon skulle köra vidare..
Så dom jag hade framför mig vägrade att köra. Gissningsvis utväxlades några gester, vilka jag inte såg från mitt håll, varvid tanten skumpade igång med skokartongen igen och tog nästa utfart..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
it_mutt Avstängd
21 april 2014 · 10 388 Inlägg

Mack skrev:

Spardags skrev:

it_mutt skrev:

Fast, det väcker nästa möjliga problem; blinkande är inte lagligt bindande. Kör du ut och "hen" klipper dig i sidan, ptja, då är det ju ditt fel, blinkandet till trots.

(Men ja, jag delar din åsikt i frågan iaf tongue )

Det är iofs sant...men trots de så tycker jag att man borde blinka för att slippa köra på nån på sidan.... när det är bilköer är folk helt galna. dem ger aldrig plats för en

Hahaha..tal om detta förresten.
Jag såg nåt galet häromdagen.
Närmade mig en rondell i vanlig ordning, där det framför mig just rullade fram ett par bilar som bromsade in för att vänta på att det skulle bli fritt.
Döm av min förvåning när en tant i en sån liten skokartonsliknande bil stannar i - I - cirkulationsplatsen för att släppa fram dom som nu stod framför mig och väntade på att hon skulle köra vidare..
Så dom jag hade framför mig vägrade att köra. Gissningsvis utväxlades några gester, vilka jag inte såg från mitt håll, varvid tanten skumpade igång med skokartongen igen och tog nästa utfart..

Men herr...

Jag upplevde "samma sak" i Kristianstad för någon vecka sen. Blev liksom inte riktigt klok på hur personen i rondellen tänkte

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AChr
21 april 2014 · 336 Inlägg

Låg på 80-väg, en bil kommer på en väg från höger och stannar som den ska. När jag börjar komma riktigt nära börjar fanskapet masa sig ut på vägen i min körriktning, framför mig. Tänker något i stil med "Jaja, han/hon lär ju använda väggrenen till att accelerera", men nej, inte det, istället lade föraren sig i ordinarie körfält och accelererade knappt alls. Nog för att jag säkert hade hunnit bromsa ner till 40 km/h och lägga mig bakom denne istället för att göra en omkörning i mötande trafiks körfält (Fritt just där), men det är väl ändå inte så det ska gå till?

"Äh, han får väl bromsa, bara jag kommer ut!"

Sen varför föraren inte kunde vänta till luckan på flera hundra meter som fanns bakom mig, det är för mig en om möjligt ännu svårare gåta.

Senast redigerat av AChr (21 april 2014)

Just turbo power, no real shit.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 april 2014 · 14 077 Inlägg

AChr skrev:
Låg på 80-väg, en bil kommer på en väg från höger och stannar som den ska. När jag börjar komma riktigt nära börjar fanskapet masa sig ut på vägen i min körriktning, framför mig. Tänker något i stil med "Jaja, han/hon lär ju använda väggrenen till att accelerera", men nej, inte det, istället lade föraren sig i ordinarie körfält och accelererade knappt alls. Nog för att jag säkert hade hunnit bromsa ner till 40 km/h och lägga mig bakom denne istället för att göra en omkörning i mötande trafiks körfält (Fritt just där), men det är väl ändå inte så det ska gå till?

"Äh, han får väl bromsa, bara jag kommer ut!"

Sen varför föraren inte kunde vänta till luckan på flera hundra meter som fanns bakom mig, det är för mig en om möjligt ännu svårare gåta.

Sånt där händer ofta, dom hittar liksom inte gaspedalen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
AChr
21 april 2014 · 336 Inlägg

Vettemannen skrev:
Sånt där händer ofta, dom hittar liksom inte gaspedalen!

/Benny

Undrar om de ens vet att den existerar? roll

Just turbo power, no real shit.
granadadr
22 april 2014 · 7 295 Inlägg

AChr skrev:

Vettemannen skrev:
Sånt där händer ofta, dom hittar liksom inte gaspedalen!

/Benny

Undrar om de ens vet att den existerar? roll

dom får veta att mitt signalhorn och mina xenon extraljus fungerar iaf wink
blir GLAD varje gång jag blir omkörd och när någon svänger ut framför mig och GASAR smile
händer som sagt VÄLDIGT sällan,, tror det brukar vara ca 6-12 mån mellan varje gång någon verkligen GASAR ,,

AChr
22 april 2014 · 336 Inlägg

granadadr skrev:

AChr skrev:

Vettemannen skrev:
Sånt där händer ofta, dom hittar liksom inte gaspedalen!

/Benny

Undrar om de ens vet att den existerar? roll

dom får veta att mitt signalhorn och mina xenon extraljus fungerar iaf wink
blir GLAD varje gång jag blir omkörd och när någon svänger ut framför mig och GASAR smile
händer som sagt VÄLDIGT sällan,, tror det brukar vara ca 6-12 mån mellan varje gång någon verkligen GASAR ,,

Haha, jo, det är inte ofta det händer. Själv trycker man ju mer än gärna på och ser till att man hamnar i rätt hastighet så snabbt som möjligt. smile

Just turbo power, no real shit.
granadadr
22 april 2014 · 7 295 Inlägg

AChr skrev:

granadadr skrev:

AChr skrev:

Undrar om de ens vet att den existerar? roll

dom får veta att mitt signalhorn och mina xenon extraljus fungerar iaf wink
blir GLAD varje gång jag blir omkörd och när någon svänger ut framför mig och GASAR smile
händer som sagt VÄLDIGT sällan,, tror det brukar vara ca 6-12 mån mellan varje gång någon verkligen GASAR ,,

Haha, jo, det är inte ofta det händer. Själv trycker man ju mer än gärna på och ser till att man hamnar i rätt hastighet så snabbt som möjligt. smile

precis,, visst kan man klanta sig men då ger man ju full gas oxå,, de gör inte dessa pack,, de svänger ut framför en på ex 70 väg,, å sen tror de att de har all tid i världen på sig att maka sig upp i typ 60 dessutom,, usch vart på dåligt humör

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 april 2014 · 14 077 Inlägg

granadadr skrev:

AChr skrev:

granadadr skrev:

dom får veta att mitt signalhorn och mina xenon extraljus fungerar iaf wink
blir GLAD varje gång jag blir omkörd och när någon svänger ut framför mig och GASAR smile
händer som sagt VÄLDIGT sällan,, tror det brukar vara ca 6-12 mån mellan varje gång någon verkligen GASAR ,,

Haha, jo, det är inte ofta det händer. Själv trycker man ju mer än gärna på och ser till att man hamnar i rätt hastighet så snabbt som möjligt. smile

precis,, visst kan man klanta sig men då ger man ju full gas oxå,, de gör inte dessa pack,, de svänger ut framför en på ex 70 väg,, å sen tror de att de har all tid i världen på sig att maka sig upp i typ 60 dessutom,, usch vart på dåligt humör

Tyvärr så är det dumt för det drabbar bara dig, dumskallarna vet ändå inte att du irriterar dig. Låt dom inte förstöra din dag!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
KHRacing
22 april 2014 ·

idioten i en vit 740 ifrån Jönköping som medvetet kör på insidan av en motorvägspåfart & sprayat upp kilovis med grus upp på vägbanan

samt idioten som kommenterade filmen på facebook med orden att moppenissarna kanske skall kolla längre fram än deras framskärm när de kör. för enligt han verkar det inte så farligt med MASSOR med jord, lera, grus 6 stenar i mitten av en motorvägspåfart

andreas1
25 april 2014 · 1 020 Inlägg

Värsta jag vet i trafiken e väl det som jag upplevde idag.
2till1 väg vägen börjar gå ihop när en crtsler voyager får för sig att han ej har tid o vänta på att motorvägen börjar 50 meter längre fram, individen som såg ut att ha ålder för körkort plus några år men verka ha intelligens som en valbajs drar spärrlinje mm o ändå bromsa jag ganska mycket för jag oxå vill komma hem hel.
Tutar till o fläska till helhjuset för förhoppningsvis en hjärncell ska vakna i individens skalle.
Då går han ut på motorvägen för o hålla 100 km/h,  när jag kör om räcker han ut armen o visar fingret som han antagligen suttit o pillat sig på olämpligt ställe med o nu luktar skit, o det vill han kanske vädra alt att det var hans sätt o be om ursäkt för den sämsta omkörningen i år.
Efter det laddar han på igen, kör om nästa för o kasta sig in framför denna bil o in på avfraten.
Dessa individer som saknar all vett hoppas man omkommer i singelolycka så ingen oskyldig ryker med.
Om föraren av denna blåa cryslern med reflextejp på bakre kofångare samt aluplåt ( troligen backar han lika illa som han kör rakt fram) läser detta är ett tips att kolla rutan på bilen nästa gång för du blev just filmad....
Om du ej vill din familj/släkt o vänner ska se ditt beteende på youtube är filmsnutten till salu.
En nätt summa,  en ordentlig ursäkt o att du fixar alla stenskott du orsaka med denna mindre smarta körning.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 april 2014 · 14 077 Inlägg

andreas1 skrev:
Värsta jag vet i trafiken e väl det som jag upplevde idag.
2till1 väg vägen börjar gå ihop när en crtsler voyager får för sig att han ej har tid o vänta på att motorvägen börjar 50 meter längre fram, individen som såg ut att ha ålder för körkort plus några år men verka ha intelligens som en valbajs drar spärrlinje mm o ändå bromsa jag ganska mycket för jag oxå vill komma hem hel.
Tutar till o fläska till helhjuset för förhoppningsvis en hjärncell ska vakna i individens skalle.
Då går han ut på motorvägen för o hålla 100 km/h,  när jag kör om räcker han ut armen o visar fingret som han antagligen suttit o pillat sig på olämpligt ställe med o nu luktar skit, o det vill han kanske vädra alt att det var hans sätt o be om ursäkt för den sämsta omkörningen i år.
Efter det laddar han på igen, kör om nästa för o kasta sig in framför denna bil o in på avfraten.
Dessa individer som saknar all vett hoppas man omkommer i singelolycka så ingen oskyldig ryker med.
Om föraren av denna blåa cryslern med reflextejp på bakre kofångare samt aluplåt ( troligen backar han lika illa som han kör rakt fram) läser detta är ett tips att kolla rutan på bilen nästa gång för du blev just filmad....
Om du ej vill din familj/släkt o vänner ska se ditt beteende på youtube är filmsnutten till salu.
En nätt summa,  en ordentlig ursäkt o att du fixar alla stenskott du orsaka med denna mindre smarta körning.

Det där är skrämmande!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
horbybonnen
25 april 2014 · 1 160 Inlägg

han är nog inte läskunnig. så lägg upp filmen

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 april 2014 · 14 077 Inlägg

horbybonnen skrev:
han är nog inte läskunnig. så lägg upp filmen

lol

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang