Låter konstigt från turbon... 945 LTT -97

boberg123
30 april 2014 · 11 Inlägg

Hej! Har ett litet problem med bilen förstår dock inte vad felet är... När jag gasar och har växel i o sen släpper gasen så skramlar det någonstans runt turbon (inte säker på om det är turbon)  Någon som vet vad felet kan vara? Lät inte så innan...

Tack på förhand! smile

Zzoink
30 april 2014 · 1 229 Inlägg

är det när du åker samtidigt eller när du står stilla? jag skulle iallafall tippa på att nån mutter eller nåt sitter löst smile beror ju på hur mycket det skramlar?

boberg123
30 april 2014 · 11 Inlägg

Zzoink skrev:
är det när du åker samtidigt eller när du står stilla? jag skulle iallafall tippa på att nån mutter eller nåt sitter löst smile beror ju på hur mycket det skramlar?

Det låter mest när jag åker, men lite när jag står stilla också.. Det låter rätt mycket faktiskt hmm det konstiga är att jag satt dit ett sportluftsfilter och då hörde man att det ''dumpade'' lite men sen helt plötsligt slutade de dumpa o det var då allt skramlet började :s

nixon89 klabbarpan
30 april 2014 · 3 041 Inlägg

Låter nästan som du har samma fenomen jag hade på min fd vita 945. Där var ett klingand/klapprande ljud vid ladd. Visade sig dock vara wg klaffen som gått av!

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
boberg123
30 april 2014 · 11 Inlägg

nixon89 skrev:
Låter nästan som du har samma fenomen jag hade på min fd vita 945. Där var ett klingand/klapprande ljud vid ladd. Visade sig dock vara wg klaffen som gått av!

Men det är inte när turbon laddar utan när jag släpper gasen...

Janneutanb
30 april 2014 · 7 272 Inlägg

Kan vara wg-klaffen som lossnat lite grann så den sitter inte fast utan snurrar runt och smäller lite grann.
Låter irriterande men påverkar inte funktionen så länge den bara kan snurra runt och fortfarande sitter där den ska.

boberg123
1 maj 2014 · 11 Inlägg

Brains skrev:
Kan vara wg-klaffen som lossnat lite grann så den sitter inte fast utan snurrar runt och smäller lite grann.
Låter irriterande men påverkar inte funktionen så länge den bara kan snurra runt och fortfarande sitter där den ska.

Okej! får helt enkelt skruva ner turbon o undersöka de! Tack smile

Maxen Teknisk
1 maj 2014 · 328 Inlägg

Kolla även så att inte värmeplåtarna till tändstiften sitter löst (om det sitter såna på din bil).

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
boberg123
1 maj 2014 · 11 Inlägg

Maxen skrev:
Kolla även så att inte värmeplåtarna till tändstiften sitter löst (om det sitter såna på din bil).

Osäker på om det finns, men ska kolla! Tack

Aero96
1 maj 2014 · 56 Inlägg

är samma på min 740 gl(utan turbo). för mig är det bara avgasröret som skramlar när ja släpper gasen hastigt

Saab 9-5 "Aeron" (2004)
boberg123
1 maj 2014 · 11 Inlägg

Halvdansson skrev:
är samma på min 740 gl(utan turbo). för mig är det bara avgasröret som skramlar när ja släpper gasen hastigt

Det har jag redan kollat och det tar inte i någon stans.. tack ändå!

TeamSML
1 maj 2014 · 365 Inlägg

Det ljudet kommer bara när han släpper gasen va? smile låter mellan turbo:n och katten smile ljudet låter som ett knastrar metalliskt ljud smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
boberg123
1 maj 2014 · 11 Inlägg

TeamSML skrev:
Det ljudet kommer bara när han släpper gasen va? smile låter mellan turbo:n och katten smile ljudet låter som ett knastrar metalliskt ljud smile

precis smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang