Lyfta topp på Volvo 850

Hodin
12 maj 2007 · 140 Inlägg

Jag funderar på om det är svårt ? Någon som gjort det ? Vad är det man måste ha lite specialverktyg till för något ? Vad kan det vara för fel om toppackningen pajjat utan att den har kokat ?

Hodin
12 maj 2007 · 140 Inlägg

Det gäller förresten en volvo 850 gl-94

Hodin
12 maj 2007 · 140 Inlägg

Ingen som vet ?? neutral

dalldall
13 maj 2007 · 97 Inlägg

det räcker att bilen blir varm några gånger. det är betydligt bökigare än tex en 740. var noga med att kolla spännaren till kamremmen så den inte läcker olja, kolla även vattenpumpen noga! man bör lämna toppen på provtryckning för att vara helt säker på att inga spricker finns. du har stor hjälp av en repbok om du inte gjort det förr!

BMW 535 (1988)
Skaune
13 maj 2007 ·

Volvdin skrev:
Jag funderar på om det är svårt ? Någon som gjort det ? Vad är det man måste ha lite specialverktyg till för något ? Vad kan det vara för fel om toppackningen pajjat utan att den har kokat ?

Det finns dom som inte kan få av ett luftfilter, sen finns det sånna som kan sätta ihop en komplett bil utan bok, allt e beroende på dina egna kunskaper och färdigheter! Mitt svar är att det inte är svårt! tongue

Alle_ Laglös idiot
13 maj 2007 · 19 Inlägg

Det är endel pill med det ja..

Men som sagt, ta hjälp av en reparationshandbok om du känner dig osäker..
Eller om du har tillgång till "vadis", volvos egna informationsprogram.

BMW M5 "Eisenmann" (2006)
BMW M3 (2004)
Hodin
13 maj 2007 · 140 Inlägg

Okej, har en haynes handbok till den, som jag läst igenom om att byta topp.. Verkar inte vara allt för avancerat men många moment smile Ska man ta och byta kamremmen på en gång när man ändå håller på ?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 maj 2007 · 13 787 Inlägg

Volvdin skrev:
Okej, har en haynes handbok till den, som jag läst igenom om att byta topp.. Verkar inte vara allt för avancerat men många moment smile Ska man ta och byta kamremmen på en gång när man ändå håller på ?

självklart det är rent av korkat att inte byta rem samtidigt då
remmen kostar väldigt lite

jag skulle byta rem även om jag bara kört 500mil smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hodin
13 maj 2007 · 140 Inlägg

hehe, okej smile vad är det mer än remmen man ska byta då ? Spännrullar o.s.v eller ?

Skaune
13 maj 2007 ·

yesbox!

Hodin
13 maj 2007 · 140 Inlägg

Okej, tack så mycket för svaren smile

msjoholm
13 maj 2007 · 151 Inlägg

Och köp Volvo Original! Speciellt när det gäller så viktiga delar.
/Mats S

dalldall
13 maj 2007 · 97 Inlägg

kolla främre packbox på motorn när du ändå är där o rotar!!! annars får du riva allt igen om den börjar läcka.

BMW 535 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang