Volvo s40 miniprojekt med smått och gott

Syftet med detta projektet är att jag ska ge bilen en liten lyft till utseendet, både interiören och exteriören. Inget märkvärdigt men kommer ändå synas att man gjort någonting.
  • 37 Följare
  • 67 421 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 april 2014
moopith
16 maj 2014 · 356 Inlägg

q3fisk skrev:

moopith skrev:

q3fisk skrev:
Liten update som kommer händer här strax efter elmia

- Försöka ge mig på tona rutorna
- Byta ut originalhögtalare
- Koppla in blåa led slingor både framme i bilen och även bak. (4st)
- Fundering på att sätta på en svart dekal på framrutan (kanske med text)

All material är tänkt att jag skulle köpa på elmia om jag hittar det billigare där än på nätet smile

Läst alla inlägg i din tråd o kan ge lite snabba svar...

Värt att laga rosten på bilen? Enligt mig så lär du kolla hur själva bilen i sig är, är de stora rosthål på den utvändigt som syns eller är de bara under? Är det bara under så är det värt o laga för då ser bilen fortfarande bra ut. Om bilen är fräsch i övrigt både invändigt , utvändigt och i motorn och växellådan är ju de också en bra anledning att behålla bilen...

Tona rutorna... Jadu jag har tonat utsidan på bakrutan och min erfarenhet är som så att de är snyggt enkelt o smidigt men och de är ett stort MEN du får absolut inte glömma bort att INTE skrapa rutan på vintern hahah tro mig ja har gjort det o inte alls snyggt. Detta är inget stort problem då man har bakrute värmare som tar bort isen på nån minut bara...

Byta högtalare... Se till att dörrarna är täta bara jag själv har stoppa in högtalare i bilen för flera tusen och de är rätt surt nu när högtalaren i vänster framdörr slutat funka för den blivit dyngsur fastän ja inte har nå synliga hål nånstans runt om dörren o rutan...

Dekal på framrutan... Har ja också försökt mig på blev dock inge vidare utvändigt så når vindrutetorkaren den och förstör den om den är tillräckligt stor och insidan är sååååå jobbig att göra det för backspegeln...

Vi börjar med rosten hehe, grejen är den att det är rost i ena framskärmen så den behöver bytas och den andra skärmen kryper rosten sakta fram samt båda trösklarna är de rost hål så har bestämt mig att jag varken komma lägga ner tid eller pengar på att fixa rosten. Dock tycker jag det är väldigt synd då motorn och växellådan bara gått 14k mil och invändigt är den JÄVLIGT fräsh...

Nu till toningen. Har ett problem om jag tona rutorna är bakrutan.. Där har jag ett klister märke som sitter som fan och har provat riktigt dyra proffsmedel för att försöka få bort de, men vill verkligen inte väck. Då får jag isånnafall göra som du skriver att tona bakrutan på utsidan.

När de gäller högtalare tänkte jag se om jag hittar några billiga på elmia då jag inte är så jätte haj på billjud och bryr mig inte så jätte mycket om det. För original som sitter i framdörrarna och i instrumentpanelen låter verkligen jätte illa.. tror nästan att någon av dem är sprängda eller något liknade

Och det med dekal på framrutan: Min polare hade de på sin förra bil och vindrutstorkarna slit aldrig upp de utan den satt hur bra som helst.

smile

Hm okej. Se i vilket fall som helst till att dörren inte tar in vatten och förstör högtalarna talar bara av egen erfarenhet vet själv hur less ja blev sad. Och yes hatthyllan sitter ju fast liksom hmm Tona bakrutan utvändigt är absolut inga problem då dem små listerna på siderna går att lossa på så kan man få undan hela toningen och gömma den samt öppnar man bagagen lite så får man ner toningen allra längst ner på rutan också utan större problem och de hela blir riktigt snyggt! Sen lär man bara se till att ALDRIG skrapa rutan på vintern tongue Glömde tala om detta för min mor så min toning är förstörd efter hon lånade bilen haha tongue

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang