Audi a4 1.8 tfsi 2009, stort AC läckage.

Kangarou
22 juni 2014 · 3 Inlägg

Hej,

Problem på problem. Efter att precis fått tillbaka bilen p.g.a missljud från motorn så uppstår nu ett nytt problem.

Startade bilen under gårdagen och märkte efter bara 10 sekunder att det bolmade ut vad jag trodde var rök från motorrummet.

Stängde direkt av motorn och öppnade motorhuven där jag till min förvåning hör och att det sprutar ut någon form av vätska någonstans från kylaren(?). Efter ca 30 sekunder försvann läckaget av vatten/gas och jag tror jag lyckades hitta vart det kom ifrån.

Det enda utrymmet som var fuktigt/blött efter läckaget finnes på bilden nedan. Kan även notera att jag prövade starta bilen ett tag efter läckaget och att det nu inte kommer någon kyla från min AC.

Någon som haft något snarlikt problem och som besitter någon form av bättre kompetens än mig själv som inte har någon som helst erfarenhet från dessa områden.

Tack på förhand!


https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203519/203519-0a2de5ebececa85d27f139013984c2ef.jpg

-matte En Medlem
22 juni 2014 · 405 Inlägg

Vad vill du ha hjälp med?

Ser ut som precis som du säger ac gasen läckt ut och när den gör det så far delvis ac oljan med därav så ser det "fuktigt" ut runtom.  Är svårt att säga vad som har gått sönder men det kan mycket väl vara kondensorn som det har gått hål på, eller att rören som går till kondensorn hoppat av eller gått hål på.

Bilden visar antagligen kondensorn med någon typ av låg/högtrycks brytare? Svårt att se...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang