Hur tar jag reda på om en motor från en bil passar i en annan?

L0K3
16 juni 2014 · 108 Inlägg

Som rubriken lyder, vart kan jag få tag på info om t.ex en opel vectra b motor passar i en opel astra f?

finns det några bra listor elelr så man kan titta i?

sweeken
16 juni 2014 · 338 Inlägg

L0K3 skrev:
Som rubriken lyder, vart kan jag få tag på info om t.ex en opel vectra b motor passar i en opel astra f?

finns det några bra listor elelr så man kan titta i?

Vet inte om det finns listor. Men du kan ju kolla med några "opel raggare" de borde veta, (många vet ju det om tex volvo bilar)

adde1336
17 juni 2014 · 22 Inlägg

Det gör de i regel förmodligen inte wink blir att bygga om lite och anpassa sig lite efter plats och form

L0K3
17 juni 2014 · 108 Inlägg

varför jag frågar är för att jag vet en snubbe som tog en motor från en Opel (någonting) till en Opel Astra då de hade samma motor, så han slapp bygga och och hålla på.

nixon89 klabbarpan
18 juni 2014 · 3 041 Inlägg

Opel motorerna från Astra/kadett/corsa/vectra är inom samma familj.
Dem passar med små modifikationer karosser imellan.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
L0K3
18 juni 2014 · 108 Inlägg

Ok, tackar

kakanbro
22 juni 2014 · 89 Inlägg

Lånar tråden lite då jag senast igår kväll satt och funderade på detta. Jag tänker mig att sätta i en motor från en annan biltillverkare och dessutom mycket kraftigare motor, och annat drivmedel. Jag förstår väll att jag inte fixar det på en helg men vem har brottom?

Hur vet jag om det ens är möjligt då ingen gjort det?

skanepiraten
22 juni 2014 · 466 Inlägg

kakanbro skrev:
Lånar tråden lite då jag senast igår kväll satt och funderade på detta. Jag tänker mig att sätta i en motor från en annan biltillverkare och dessutom mycket kraftigare motor, och annat drivmedel. Jag förstår väll att jag inte fixar det på en helg men vem har brottom?

Hur vet jag om det ens är möjligt då ingen gjort det?

Ja skriv info här så kanske någon veta vet om det funkar eller ej smile
Men måste fråga för att veta big_smile

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Maffia
22 juni 2014 · 383 Inlägg

Vilken av alla opel motorer handlar det om? motorkod?

L0K3
22 juni 2014 · 108 Inlägg

Har inte hittat exakt vilken motor jag vill ha men jag har funderat på en astra gti 2.0 motor vet dock inte vad den har för motorkod.

Jag har en X16XEL på 100hp så egentligen nöjer jag mig nog med en 125 hp motor men skulle ju inte vara fel att få in en 2.0 150 hp.

kakanbro
22 juni 2014 · 89 Inlägg

skanepiraten skrev:

kakanbro skrev:
Lånar tråden lite då jag senast igår kväll satt och funderade på detta. Jag tänker mig att sätta i en motor från en annan biltillverkare och dessutom mycket kraftigare motor, och annat drivmedel. Jag förstår väll att jag inte fixar det på en helg men vem har brottom?

Hur vet jag om det ens är möjligt då ingen gjort det?

Ja skriv info här så kanske någon veta vet om det funkar eller ej smile
Men måste fråga för att veta big_smile

Jag vet inte riktigt säkert vilken motor jag vill satsa på men funderat lite på diesel i 142an. Någon kraftig diesel isåfall typ 200hk. Om606 har ett par 740s har jag sett den är ju väldigt trevlig men aldrig sett en 140 med något sånt därför blir man osäker:p

Vet inte hur lika i motorrummet 140 och 740 är :p

Senast redigerat av kakanbro (22 juni 2014)

nixon89 klabbarpan
22 juni 2014 · 3 041 Inlägg

Gsi (c20xe) passar rätt ned i astran.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang