Läckage in i kupén

Bebbo Kocken
22 oktober 2006 · 487 Inlägg

märkte i morse att det var en stor pöl på golvet på passargerarsidan. kände efter på allt som satt över för att hitta ett läckage men allt verkade torrt....nån som har haft samma problem? hur ska man hitta läckan?? hur ska man fixa till det sen??

dallelito med lem
22 oktober 2006 · 1 147 Inlägg

en pöl?=S 2 liter eller bara fuktigt? min mazda läckte i skarven mellan rutan och taket. känn efter i alla skarvar eller blås i alla skarvar med tryckluft och känn med kinden eller nån annan känslig del på andra sidan...sen när du hittat det så kan du sprittsa på lite silikon tex.. det e mitt tips iaf

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
adde_p airbrush rookie
22 oktober 2006 · 136 Inlägg

använd inte vanligt silikon bara wink ättikan i det gör att du kan komma att få rosthål modell snusdosa, använd speciellt "bil" silicon

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Bebbo Kocken
23 oktober 2006 · 487 Inlägg

fick höra av min flickväns mamma att hon hade samma problem men då var det kylaren som läckte.... hon kan inte så mycket om bilar så hon kunde inte förklara vidare men bilmekanikerna sa att det var kylarn.... hur fan går det till?? det är ju liksom en bit emellan kylaren och golvet....


dallelito - det kan väl ha vart ett par deciliter i allafall....

Ludde82
24 oktober 2006 · 40 Inlägg

Hej hej

Har samma problem med min volvo 740. På min bil är det mellan listen och framrutans nederkant det läcker in.

dallelito med lem
24 oktober 2006 · 1 147 Inlägg

men om det e kylaren ser du ju det på färgen, den e ju oftast inte "vit".. min e grön/gul som citronsoda ungefär.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Nilzz0n
17 maj 2007 · 12 Inlägg

Har samma problem i min 740. mattan är dyngsur. Undrar också vad det är för fel.

Volvo V70 (2001)
Blörke
17 maj 2007 · 191 Inlägg

Det verkar som att det är ditt värmepaket som gått åt helvete. då blir det dyngsurt vid mattorna/mattan i bilen. särskilt vanligt på 740. förbannat drygt att byta är det med. luktar det konstigt när du sätter igång värmen?


sorry trodde det handlade om en 740. var inte uppmärksam där. såg nu att det var en honda. då säger jag som andra sagt innan. kolla läckage i rutor och den biten.

Senast redigerat av Blörke (17 maj 2007)

Team-Adolfsson Gödseldräng
17 maj 2007 · 4 529 Inlägg

vart blöt i golvet på min bil me men då var det stora runda fina rosthål i golvet roll

Robban-vr6
17 maj 2007 · 159 Inlägg

smaka på vattnet, smakar de surt så ere glykol dvs säkert värmepaketet som pajat som förregående skrivare har påpekat neutral

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang