vilka belägg

moose46019 study
13 maj 2007 · 772 Inlägg

vad ska man välja för belägg till nya skivorna?
jag funderar på att köpa nya skivor men vilka belägg jag funderar på red stuff är de bra?

typ detta sätt
http://cgi.ebay.de/SPORT-BREMSSCHEIBEN- … dZViewItem

bumpe Lastbilsmekaniker
13 maj 2007 · 3 878 Inlägg

Lista över hårdhet
Blå-Longlife
Grön-Standard
Röd-Lite hårdare, en del oljud
Gul-Rena Racebelägg

Avgör Själv

djRob
13 maj 2007 · 184 Inlägg

Det är bra Grejer fast har ingen aning om Gren stuff kanske är bättre?

Senast redigerat av djRob (13 maj 2007)

Cruizr
13 maj 2007 · 417 Inlägg

Tar-Ox Sportbelägg kan jag rekommendera. Hårdare än original, ger mindre bromsdamm och låter inte högt.

Måste du ha EBC så välj inte Green-stuff. De är sämre än original. Eller så provar du dom ändå och bildar dig en egen uppfattning smile)

Mvh/Jocke

The_Dude
13 maj 2007 · 550 Inlägg

EBC är inga höjdare.

Dom har bättre bett men tål inte värme.
Mina var bra i början men nu suger dom.

airam
13 maj 2007 · 390 Inlägg

Nu skriver jag inte av egen erfarenhet men vad jag har förstått så är hårda belägg som red stuff mycket sämre än orginal för en vanlig gatbil eller vad man ska kalla det.
De behöver så mkt värme för att nå maxprestanda.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
moose46019 study
13 maj 2007 · 772 Inlägg

jag kör inte på bana men tänker köpa nya skivor så vad ks man ha för belägg.
skivor blir det några slitsade elelr borrade.
funderar på brembo de svarta

Senast redigerat av moose46019 (13 maj 2007)

bumpe Lastbilsmekaniker
16 maj 2007 · 3 878 Inlägg

Gröna/röda pagid enligt tidigare lista... Ska du vara riktigt seriös så är performance priction brakes belägg helt grymma... Bra grepp vid kalla och greppet blir bara bättre och bättre ju varmare de blir... Kostar dock 2500 per axel, men de e bra big_smile

frogus
17 maj 2007 · 15 Inlägg

själv köpte jag DNX senast (tenneco automotive) finns hos Autoexperten bla.
Funkar bra som helst, tål hyfsat med värme och dammar mindre än org. dock en del ljud vid hårdare inbromsning

The_Dude
17 maj 2007 · 550 Inlägg

airam skrev:
Nu skriver jag inte av egen erfarenhet men vad jag har förstått så är hårda belägg som red stuff mycket sämre än orginal för en vanlig gatbil eller vad man ska kalla det.
De behöver så mkt värme för att nå maxprestanda.

Gu har delvis rätt.

Men EBC har tagit fram en ny serie belägg. Dom heter samma som den gamla. Green, red osv.

Det nya Red Stuff belägget går att köra med på gata ( var inte lämpligt innan ) behöver inte värme för att funka.

Sen ska man inte bara köpa fetaste belägget och tro att det blir bra. Man måste oftast byta skiva med. Kör men på ett riktigt race/sport belägg och orginal skivor så tar det för hårt på skivorna. Man kan slita dom på 1000 mil.

Dom jag hart pratat med rekomenderar Pagid blå dom funkar väldigt bra till köra bana ( dock inte kanske långlopp ) och funkar bra på gata.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang